Iako je svake godine po gradovima širom Srbije uvek slična ponuda novogodišnjih dešavanja, i dalje sve do 31. decembra većina ljudi ne zna gde će. Evo načina da saznate šta se sve tu nudi.
Organizovanje dočeka, komunistički rečeno „najluđe noći“, je težak, ali unosan posao. Naravno, ako u tome uspete. Uspeh se pre svega ogleda u tome da popunite određeni broj ljudi na vašoj manifestaciji i da dođete do nule. To znači da niste na gubitku i ostalo je samo da prodate što više karata.
Džaba plakati sa golim deda-mrazicama, trubači u ponoć, švedski astali i ostali neinventivni načini reklamiranja, kada će svako da sedne za taj internet i da ukuca „nova godina“ u Guglu. Tada će ga dočekati sijaset sajtova koji skupljaju i objavljuju ponude za žurke u restoranima, klubovima i splavovima, a gazda dotičnog sajta će vas ubeđivati da je baš njegov sajt najpopularniji u toj branši. Treba istaći, da je ovo posao pri vrhu liste dobre zarade u toj kobnoj noći i poslovima vezanim za nju. Osim ako niste pivara.
Za neupućene treba objasniti da je banner ona sličica na koju kliknete da bi otišli na neki sajt. Dakle, reklama. Ovi sajtovi se pre svega bave prodajom prostora za bannere i za razliku od štampanih medija, ovde je prostor relativno neograničen. Cene bannera su zanimljive i kreću se od 15 eura do 100 eura. Ako na primer organizujete žurku gde se plaća 50 eura ulaz, onda je logično da ćete dati pare i za banner koji tu žurku reklamira.
Najzanimljiviji deo ove priče su nazivi sajtova, tj. imena domena, da budemo precizniji. Ovo su samo neki, ali sigurno nisu svi: Docek Nove godine, srecnanova.com, novagodina.rs (u vlasništvu portala aladin.info), srecnanovagodina.com (rezervisan ali ne radi), newyearinserbia.com, novagod.com, kudazanovu.com, najludjanoc.com…
Ne treba govoriti o domenima tipa 2009.rs, doceknove.rs ili doceknovegodine.org koji su ipak posvećeni određenim događajima. Sve se rezerviše ili služi jednokratno. To je ujedno i specifičnost ovakvih sajtova. Aktivni su samo mesec dana pre nove godine i onda potpuno zamru do sledeće i tako dalje. Kamo sreće da je Nova godina jednom mesečno.
Nekada davno, a to je bilo pre tri godine, svako postavljanje ponude na sajtove ovog tipa se plaćalo. Cene su bile slične kao danas. Međutim, konkurencija nije učinila da se cene spuste, već da se istaknu besplatno, a plaća se samo „izdvajanje“ ili „preporučivanje“, kao i neizostavni šljaštavi banner. Neke organizacije imaju i svoje sajtove na primer, udri-brigu.com, uzelipapoludeli.org ili bgdgrotto.com.
Naravno, o društvenim mrežama ne treba ni govoriti. Fejsbuk i slični su prepuni poziva za novogodišnje event-e. Vi samo treba da odgovorite da li dolazite, da li možda dolazite ili da ne dolazite. To je sve što organizator događaja može imati kao povratnu informaciju. Dok ne kupite kartu fizički, ući ne možete nikako.
Nije zgoreg napomenuti da koliko smo se god trudili da nađemo sve sajtove ovog tipa, nismo u tome uspeli, jer svake godine nikne po neki novi. Verujte da za sveže informacije nećete biti uskraćeni. Sve ostalo zavisi od vaših afiniteta, da li volite selo u gradu ili grad u selu koje nazivaju gradom. Trubači, gole žene, di-džejevi, svirke, da se jede, da se sedne – sve ima. Cene karata su u proseku od 2300 din, pa do 100 eura. Dakle, ima za svakog.
Ako nigde ne planirate da putujete, ili ne znate gde ćete, sada znate gde da tražite. Možete i da prespavate Novu godinu. Pijani ili trezni, na vama je.
Ne znamo koliko je ovo isplativ posao, ali ako želite nešto slično, požurite. Ne čudite se ako domen www.srećnanovagodina2010ubeograduusrbijikojekude.com bude rezervisan. Mala internet bara, a premnogo krokodila s kapama deda-mraza.
Uroš Nedeljković
broj 50/51, decembar 2008./januar 2009.