Home VestiBiznis & Finansije Genetski tragovi vode ka lečenju smrtonosnog tumora na mozgu?

Genetski tragovi vode ka lečenju smrtonosnog tumora na mozgu?

Glioblastom je najsmrtonosniji oblik tumora na mozgu. Lek ne postoji, barem za sada. Međutim, istraživači su ustanovili da većina obolelih od glioblastoma ima još nešto zajedničko: mrežu gena koji dejstvuju međusobno i ne uspevaju da potisnu sam tumor. Kako bi ovo otkriće moglo na posletku da dovede do boljeg tretmana i produžetka života.

Senator Ted Kenedi odgovara profilu pacijenta sa malignim gliomom, ili tumorom na mozgu. On je belac star 70 godina. Student medicine Pi Džej Lukak nije tipični pacijent. Iako jeste belac, ima svega 24 godine i – glioblastom, koji je čak agresivniji od tumora koji ima senator Kenedi. Obojici je tumor uklonjen hirurškim putem, plus zračenje plus hemoterapija. Premda je ishod za obojicu nepoznat, Nacionalni institut za rak kaže da tumori na mozgu ulaze u red najčešćih uzročnika smrti od raka. Lukak radi u laboratoriji doktora Markusa Bredela, na Institutu za rak na mozgu Univerziteta „Nortvestern“ i deluje realno u pogledu svog stanja. „Kada sam došao u laboratoriju, celo iskustvo je bilo nadrealno, jer se govori o uniformnoj smrtnosti, priča se o neumitnom povratku tumora i onda te pogodi baš taj rak. Ipak, mislim da je zaista dobro kad si ovde i možeš da pratiš šta se događa.“

Lukak radi sa doktorom Bredelom, koji se bavi istraživanjem genetskog sastava moždanih tumora. Istraživači su sravnili podatke od 500 pacijenata. Identifikovali su genetske promene u glioblastomu koji se opire tretmanu i nastavlja da raste. Doktor Bredel kaže da je traganje za mutacijama veoma složeno, jer samo u genomu glioblastoma postoje stotine hiljada gena. „Najteže pitanje je koji su u tom ogromnom mnoštvu gena zaista važni u procesu bolesti, a koji su u tom procesu samo prisutni“

Istraživači na Univerzitetu „Nortverstern“ su izdvojili sedam gena koji su možda povezani sa preživljavanjem. „Uspeli smo da predvidimo preživljavanje obolelih od glioblastoma u nekoliko grupa širom Sjedinjenih Država“, kaže Bredli. Rezultati istraživanja su objavljeni u „Časopisu američkog medicinskog udruženja“. U pratećem članku, istraživači kažu da će otkrića pomoći u razvoju novog tretmana. U međuvremenu, Pi Džej Lukak kaže da veruje da će uspeti da doživi taj tretman.
(VoA)