Nakon intervencija federalnih vlasti, automobilska industrija u Americi u avgustu je započela oporavak. Iako se vidi blagi porast proizvodnje, mnogi tvrde da ćemo na povratak na predkrizni nivo čekati do 2013. godine.
Biznis prenosi reči izvršnog direktora koncerna „Folksvagen“, Martina Vinterkorna, da će prodaja nastaviti da opada do kraja ove godine, što će smanjiti tržište za 17% u odnosu na predkrizni maksimum. Naredna godina „biće veoma teška“, a potpuni oporavak možemo očekivati tek 2013. godine.
BusinessWeek piše da su subvencije od strane države pomogle mnogim proizvođačima motornih vozila, ali da one nisu rešile suštinski problem proizvodnje, niti naterale proizvođače da se pozabave zaštitom okoline (što nas opet može dovesti do krize). Gledajući u bližu budućnost, očekivanja su da će potražnja za automobilima u narednoj godini biti slabija u Evropi, posebno u Nemačkoj, Francuskoj i Italiji, ali i u nekim zemljama Severne Amerike.
Koliko racionalizacija proizvodnje i troškova ima efekta pokazuje podatak da GM i Krajsler, potpomognuti finansijskim intervencijama Vlade, ipak gube udeo na tržištu vozila sa malom potrošnjom (light vehicle) dok Fordu skače udeo za 1%.
I u Evropi, kompanije kojima su državne pare ali i subvencije pri prodaji vozila pomogle da opstanu, beleže blagi skok prodaje, što analitičari smatraju kratkotrajnim rešenjem – time se samo aktiviraju kupci koji su kasnije hteli da kupe automobile, te će ovaj trend trajati narednih šest do 12 meseci.
Zaključak se sam nameće, bez obzira na finansijsku pomoć, proizvođači automobila moraju racionalizovati proizvodnju i više osluškivati tržište, ali i svoje prirodno okruženje, ako misle da dugoročno stabilizuju tražište.