U utorak bi trebalo da bude potpisan aneks ugovora o formiranju kompanije Fijat automobili Srbija u Kragujevcu, u kojoj bi Fijat trebalo da poseduje 67, a Srbija 33 odsto kapitala. Dotle, Zastava nastavlja sa radom – u njenim pogonima proizvedena je probna serija automobila „punto“ sa dodatnim pogonom na gas, a njegova serijska proizvodnja bi trebalo da počne krajem ovog, ili početkom narednog meseca.
E kapija piše da iz Zastave trenutno izlazi oko 120 vozila dnevno, a od juna je krenula i prva ozbiljnija serijska proizvodnja automobila sa pogonom na dizel gorivo, dok ovog meseca možemo očekivati i „punto“ sa uređajem na plin.
Do kraja godine montažne trake će se opremiti novim aparatima i osposobiti za proizvodnju oko 200 automobila dnevno, što je na godišnjem nivou oko 50.000 automobila. Plan za narednu godinu je ipak 30.000 „puntića“, a od tog broja oko deset hiljada biće sa pogonom na dizel i plin.
U Danasu saznajemo da će Fijat 10. novembra napokon preuzeti Zastavu, sa obavezom uplate osnivačkog kapitala od 100 miliona evra. Ranije je najavljeno da će Fijat u novu kompaniju u Kragujevcu investirati oko 800 miliona evra, dok bi ulog Vlade Srbije trebalo da iznosi 300 miliona evra.
Konačno rešavanje vlasništva nad Zastavom zabrinulo je radnike i sindikate, ali posle dužih pregovora dogovoreno je da protokol i aneks o zbrinjavanju svih radnika ostane na snazi do 1. marta naredne godine.