Danas je Svetski dan potrošača, a „Nedelja potrošača“ trajaće do 19. marta. Pošto postoje mišljenja da potrošačka svest kod nas i dalje nije dovoljno razvijena, udruženja potrošača stalno rade na edukaciji građanstva, a danas će biti organizovano nekoliko skupova i predavanja o pravima potrošača.
Na sajtu Asocijacije potrošača Srbije možete videti listu udruženja koja se bave ovom problematikom, kao i smernice na koji način bi proizvodi na našem tržištu trebalo da budu usklađeni sa evropskim standardima.
Akcija „Nedelja potrošača“ koja će trajati do 19. marta, uticala je da budu snižene cene 24 proizvoda u maloprodajnim objektima 11 trgovinskih lanaca, poput „Aman“, „Dis“, „Familija market“, „Gomeks“, „Idea“, „Intereks“, „Kvin“, „Maksi“, „Merkator“, „Veropulos“ i „Univereksport“. Takođe, neki proizvođači snizili su cene svojih proizvoda. To su „Apatinska pivara“, „Aleva“, „Bambi Banat“, „Banini trejd“, „Biohemija inhem“, „Karlsberg Srbija“, „Centroproizvod“, „Karneks“, „Dijamant“, „Frikom“, „Flori“, „Henkel Merima“, „Knjaz Miloš“, „Nektar“, „Pionir“, „So produkt“, „Juko hemija“, „Vitamin Horgoš“ i kompanija „Voda Vrnjci“.
Osim cena, potrošačka briga je i bezbednost proizvoda koje koristimo, a ponajviše bezbednost hrane i kozmetike. Zato je u Institutu za javno zdravlje Srbije „Milan Jovanović Batut“ organizovana tribina o bezbednosti hrane i kontroli namirnica.
Inače, tema Svetskog Dana potrošača su ove godine finansijske usluge, konkretizovano položaj korisnika finansijskih usluga u Srbiji, gotovinski krediti i zaduženost građana kod poslovnih banaka