U Srbiji ne postoji javna evidencija organizacija potrošača i zato one ne mogu na adekvatan način da štite potrošače.Predsednica Upravnog odbora Asocijacije potrošača Srbije (APOS) Edina Popov kaže da potrošači u Srbiji ne znaju koje od 69 evidentiranih organizacija potrošača imaju ovlašćenja da zastupaju njihove interese u savetodavnim telima, postupcima sudskog i vansudskog rešavanja sporova kao i u postupcima pred drugim državnim organima.
Popov je dodala da bi javna evidencija organizacija potrošača Srbije, po evropskim standardima pokazala da u Srbiji nema mnogo tih organizacija, ali da su one koje to stvarno jesu istinski opredeljene za saradnju radi formiranja jedinstvene nacionalne organizacije koja će štititi potrošače.
U Srbiji se od 1. januara primenjuju novi Zakon o zaštiti potrošača, koji prema rečima ministra trgovine i usluga Srbije Slobodana Milosavljevića, „prosečnog srpskog potrošača štiti isto ili u nekim segnentima čak i bolje nego prosečnog potrošača u EU“.Ključna novina u Zakonu o zaštiti potrošača, je izmeštanje tereta dokazivanja sa potrošača – građanina kao jedinke u odnosu na trgovce proizvodjače, turističke agencije i finansijske institucije.Prema novom zakonu, garantni rok za svaki proizvod je dve godine, a šest meseci je rok u kome se obavlja zamena proizvoda.