Kompanija Henkel je u prošloj godini imala rast prodajeza 3,4 odsto i dostigla 15,61 milijarde evra (organski rast od 5,9 odsto), a operativni profit povećala za 9 odstona 2,03 milijarde evra.
Izvršni direktor Henkela, Kasper Roršted smatra da je „Henkelovim uspešnim rezultatima doprinelo i dalje širenje na tržištima u razvoju, gde smo ponovo zabeleželi dvocifreni rast“.
Što se tiče fiskalne 2012. godine, Roršted je dao sledeće smernice: „Ekonomska klima je i dalje puna izazova. Ima mnogo više oscilacija nego u prošlosti. Rezultat toga je da moramo konstantno da se prilagođavamo, kako bismo brzo i fleksibilno reagovali na promene na tržištu. Međutim, smatramo da je Henkel dobro pozicioniran. Očekujemo da će organski rast prodaje u celoj fiskalnoj godini biti između 3 i 5 odsto. Takođe očekujemo povećanje EBIT marže na 14 odsto i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji za najmanje 10 odsto”.
A prošle godine svi poslovni sektori kompanije doprineli su pozitivnim rezultatima. Sektor Adhezivi Tehnologije povećao je organsku prodaju za 8,3 odsto, dostigavši novi rekord od 7,75 milijardi evra. Sektor kozmetike i nege tela nastavio je snažan trend rasta koji beleži poslednjih godina i sa rastom organske prodaje od 5,4 odsto postao je znatno jači od konkurencije koja pretežno beleži pad. Sektor detergenata i kućne hemije je zabeležio solidan rast organske prodaje od 2,9 odsto, dok konkurencija beleži blagi pad.
Uprkos povećanju cena sirovina i ambalaže, korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) je povećan za 0,7 procentnih poena, sa 12,3 odsto na 13,0 odsto, što je u skladu sa Henkelovim postavljenim smernicama. Prihod od prodaje je iznosio 11,9 odsto, dok je u prošloj godini iznosio 11,4 odsto.
Finansijski rezultat je povećan za 16 miliona evra na 155 miliona evra, zahvaljujući pre svega manjem neto dugu.