Home VestiBiznis & Finansije Na domaćem tržištu ima mesta i za nemačka piva

Na domaćem tržištu ima mesta i za nemačka piva

by bifadmin

Delegacija predstavnika nemačke pivarske industrije danas je predstavila svoje proizvode i namere da se aktivnije uključi u srpsko tržište.

Andreas Plajntiger iz Privrednog odeljenja Ambasade SR Nemačke izjavio je da u sadašnjim uslovima oslabljene kupovne moći stanovništva neće biti jednostavno prisvojiti nove kupce. „Uz povećanje nezaposlenosti i budžetski deficit srpska privreda se nalazi u velikim problemima. Ipak, svi novi učesnici na njenom tržištu biće prepoznati kao dobrodošli, pa je ovo možda dobar trenutak za započinjanje poslovanja jer će u uslovima ekonomskog oporavka uspeh samo biti veći“, istakao je Plajntiger. Domaćim privrednicima i eventualnim partnerima predstavile su se pivare Karmeliten Breurei, Eder&Heylands, Feldschlosschen i Dinkelacker-Schwaben-Brau.


Prema podacima kojima raspolaže Ministarstvo poljoprivrede u Srbiji se godišnje proizvede oko 5,4 miliona litara piva (18. mesto u Evropi) u 18 različitih pivara. Prosečan izvoz piva iznosio je oko 1,14 miliona litara, a od izvoza je u 2011. godini ostvareno 79,6 miliona dolara prihoda, odnosno čak 20% više u odnosu na 2010. godinu. Najveći izvoz ostvaren je u zemlje okruženja. Prosečno se uvozi oko 9,6 miliona litara, a najviše se uvoze piva iz Holandije, Mađarske i Poljske. Prema podacima istraživačke agencije GfK od ukupne prodaje piva u Srbiji 30% otpada na HORECA sektor, a preostalih 70% na domaćinstva.

Pročitajte i ovo...