Home VestiBiznis & Finansije Sponzorisanje Feliksa Baumgartnera – veliki rizik, velika nagrada

Sponzorisanje Feliksa Baumgartnera – veliki rizik, velika nagrada

by bifadmin

Kao Nila Armstronga pre 43 godine, juče je skok Austrijanca Feliksa Baumgartnera sa ivice svemira gledao ceo svet. Nekada je ovakve projekte finansirala država (npr. Amerika preko NASA-e) a danas to rade privatne firme – sponzori. Red Bul će ući u istoriju kao prva kompanija koja se oglašavala u svemiru, ali trebalo se pre svega odlučiti na ovako riskantan potez.

Red Bul je podržao neverovatno hrabar, neki bi rekli i ludački, poduhvat, koji je baš zato što je tako riskantan privukao pažnju celog sveta. Ova kompanija još nije saopštila konačnu listu troškova, ali pretpostavlja se da su oni veliki. Pa opet, da li je ijedna kompanija finansirajući samo jedan događaj ranije uspela da se pokaže celoj planeti a i šire?

Zašto baš Red Bul? Forbs pišeda ova kompanija već duže vreme sponzoriše ekstremne sportiste i da je na to do sada potrošila milione dolara. Ovo je kruna njihove dugoročne marketinške strategije koja se zasniva na kreiranju akcija koje novinare šalju njima umesto da bude obrnuto. Svi su juče izveštavali o Baumgartneru koji je na sebi nosio logo ove kompanije.Svi su juče tvitovali o akciji koja u svom imenu sadrži i ime kompanije Red Bul.Takav marketing se ne može kupiti, za njega se mora stvoriti šansa. Naravno, ne treba zaboraviti ni rizik od sponzorisanja ovakvih događaja – jučerašnja akcija je mogla da se pretvori u direktan prenossamoubilačkog skokau prajm tajmu, što bi definitivno bilo proispitivano od strane iste te javnosti koja danas hvali Baumgartnera.

Inače, ovaj projekat je koštao 100 miliona dolara i nije ga samo Red Bul sponzorisao, u to se uključila i NASA, kojoj će biti bitni podaci prikupljeni na ovaj način.

Pročitajte i ovo...