U 2013. godini biće isporučeno rekordnih milijardu pametnih telefona, a mobilno oglašavanje će se podeliti u dve kategorije – za tablete i za pametne telefone. Više od 90 odsto lozinki koje smišljaju sami korisnici moći će da se „provali“ za nekoliko sekundi, piše u najnovijem Deloitteovom istraživanju Trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija u 2013. U izveštaju se predviđa da će emiteri i dalje pružati najveći deo ‘over-the-top“ (OTT) usluga, a da 4K televizije još neće poremetiti tržište.
Ove godine bi prihod u sektoru pametnih telefona mogao bi da dostigne 4,9 milijardi dolara, a oglašavanje na tabletima 3,4 milijarde. Jedinični prihodi, međutim, odražavaju drugačiju dinamiku: prognozira se da će prihodi od oglasa na pametnim telefonima biti 7 dolara po tabletu i 0,60 dolara po pametnom telefonu (uključujući oglase u aplikacijama).
Takođe, doći će i do zamaha u LTE (Long Term Evolution), jer će 2013. biti prva godina u kojoj će LTE procvetati na više tržišta. Baza korisnika će se do kraja godine utrostručiti i dostići 200 miliona, a oko 10 odsto ukupnih prihoda od usluga ostvarivaće se od onih koji koriste LTE tarife. Korišćenje LTE razvijaće se postepeno, a ne skokovito: glavne koristi od prelaska sa 3G na LTE najverovatnije će biti bolji rad sa postojećim aplikacijama, od elektronske pošte do ažuriranja statusa na društvenim mrežama.
„Mobilno“ oglašavanje – kategorija koja obuhvata tablete, pametne telefone i „klasične“ mobilne telefone – trebalo bi da ostvari rast od 50 odsto i da na svetskom nivou dostigne vrednost od 9 milijardi dolara.
Međutim, korišćenje uređaja će biti sve raznovrsnije, a sve veći broj vlasnika pametnih telefona (oko 400 miliona od ukupne korisničke baze, koja će do kraja godine iznosti 1,9 milijardi) retko ili nikada ne povezuje svoje uređaje na servis prenosa podataka.
Od ukupne prodaje personalnih računara, tableta i pametnih telefona u 2013., personalni računari će činiti oko jedne petine. Međutim, više od 80 odsto internet saobraćaja merenog u bitovima i dalje će se generisati na tradicionalnim personalnim računarima (stonim i laptopovima). A od ukupnog vremena provedenog u korišćenju personalnog računara, tableta i pametnog telefona kod kuće i na poslu, više od 70 odsto će otpadati na personalni računar.
Godina 2013. biće godina u kojoj će televizijska industrija početi ozbiljno da se priprema za sledeću iteraciju visoke rezolucije (HD), poznatu pod nazivom 4K, koja nudi četiri puta višu rezoluciju od trenutno najvišeg standarda HDTV. Za široku primenu 4K biće potrebne godine: u 2013, 4K će moći da se gleda tek u ponekoj dnevnoj sobi. Ove godine neće biti 4K emitovanja, a za sada nema ni mnogo sadržaja. Oni koji budu hteli da potroše od 15 do 20 hiljada dolara na televizor moći će da biraju između dvadesetak ponuđenih.
Portali za grupno finansiranje će na svetskom nivou sakupiti tri milijarde dolara, tj. 100 odsto više u odnosu na 2011.
Više od 90 odsto kompanija sa liste Fortune 500 će do kraja 2013. selektivno ili u potpunosti uvesti svoju internu društvenu mrežu, što će predstavljati rast od 70 odsto u odnosu na 2011. Od onih koji se registruju, samo trećina će čitati sadržaj jednom sedmično ili češće, a svega 40 odsto će tokom prosečnog meseca napisati post na internoj društvenoj mreži kompanije.
Vrlo malo će se povećati broj kompanija koje će usvojiti politiku „donesi svoj računar“ u situaciji gde poslodavac plaća računare. Istovremeno, 50 odsto kompanija sa liste Fortune 500 dozvoliće zaposlenima da donose računare koje su sami kupili.
Potražnja za propusnim opsegom bežičnih mreža nastavlja da raste, usled čega je zauzetost spektra sve veća – što najčešće dovodi do manjih brzina, ali nekad i do nemogućnosti pristupa mreži, do prekida poziva ili prenosa podataka.
Između 50 i 100 mobilnih operatora će ponuditi neograničene usluge sa neograničenim pristupom određenoj aplikaciji – što je na pola puta između paketa sa neograničenim korišćenjem i tarifiranja prenosa podataka.