Pošto smo nedavno u zvaničnom optimističkom tonu obavešteni da smo evo već tri puta izašli iz recesije, danas možemo da zaključimo da je taj marketing bio kratkodometan. U prošloj nedelji reč „oporavak“ koja kao brat blizanac prati izlazak iz recesije, pronađena je u medijima od 14. do 20, maja u samo dva navrata: pet puta je pomenuta u medijima baš na početku ovog intervala ali je udarnički tempo opao već sutradan sa samo dva pojavljivanja ove reči, da bi potom oporavak do kraja radne nedelje potpuno nestao sa našeg vidika.
Sa diskretnim podgrevanjem moguće predizborne kampanje u opticaju su se pojavila i „nova radna mesta“ omiljena kovanica svih prethodnih izbora, koja takođe, doduše sporije prati oporavak. Nema potrebe ponavljati da ni radna mesta nisu naročito počela da niču iako je u martu zabeležen navodno ohrabrujući trend: naime, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u martu je u pravnim licima bilo zaposleno 1.335.623 lica, što je bilo više za 2.643 zaposlenih u odnosu na februar 2013 godine. Ali ako se pogleda mart prošle godine broj zaposlenih smanjen je za 3.182, a ako pogledamo još malo unazad danas radi u 89.709 manje ljudi u odnosu na septembar 2008 i 436.638 zaposlenih manje u odnosu na septembar 2000. Tek toliko da izlazak iz recesije i oporavak stavimo u odgovarajući kontekst.
Da podsetimo, svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.