Euromonitorovo istraživanje o elektronskoj trgovini pokazalo je da trenutno u Istočnoj Evropi rapidno raste e-trgovina i uopšte korišćenje interneta u prodajne svrhe – vrednost prodaje preko interneta od 2007. do 2012. porasla je za 107%.
Na rast novih start apova koji se bave prodajom preko interneta najviše su uticali napredak tehnologije, posebno cloud-a, ali i dostupnost iste sve većem broju građana. Naravno, tu su i kupci koji se vode principima ušteda i zaštite životne sredine.
Među proizvodima koji se najviše prodaju dominiraju elektronika i hardveri za video igrice koji su koji su činili 23,7% od svih proizvoda prodatih u 2012.
U regionu Istočne Evrope Rusija je najveće e-tržište: vrednost e-trgovine u njoj je prošle godine bila skoro 10,5 milijardi dolara.
Međutim, iako se u ovom regionu sve više elektronski trguje i dalje nije rešen problem elektronskog plaćanja, koje ni zakonski nije dobro definisano. Zato je i uočljivo slabije poverenje potrošača.