Home VestiPolitika i društvo B&F reč nedelje: „Mladi“

B&F reč nedelje: „Mladi“

by bifadmin

Od mladih u Srbiji su izgleda „digli ruke“ i domaći mediji, s obzirom da je od 11 pominjanja reči „mladi“ tokom prošle nedelje, ona bila u žiži 3. jula, kada se izveštavalo sa samita u Berlinu koji je bio posvećen problemu nezaposlenosti mladih u EU.

Mladi, 1 - 7

Naširoko se pisalo o tome šta bi Unija trebalo da preduzme povodom problema što svaka peta mlada osoba ne radi, ali gotovo ništa o činjenici da u Srbiji više od polovine njihovih vršnjaka (51%) niže godine na birou za (ne)zapošljavanje. Za njih je slaba uteha da od 27 država Unije samo Grčka i Španija imaju veći procenat nezposlenih mladih (55,4% i 53,2%), dok je ta stopa ispod 10% u Nemačkoj, Austriji i Holandiji. S obzirom koliko su ove zemlje privlačne za mlade iz Srbije kao destinacije za „bekstvo od slobode na srpskom birou“ i započinjanje egzsitencije u daleko normalnijim uslovima, možda i ne čudi što su se domaći mediji toliko bavili Berlinom, umesto Srbijom.

mladi nezaposleni

Ovde se, ionako, ništa ne menja po pitanju kvalitetnijeg obrazovanja ili kakvog takvog planiranja prema potrebama tržišta rada, a udarna „obrazovna“ vest je kada testovi za malu maturu završe na ulici. Čak i među onima koji još uvek relativno mladi dobiju posao, on je najčešće „na crno“, a ko ima više sreće potpisuje ugovor na određeno, koje se „reprodukuje“ u beskraj. Među „najzaposlenijim“ mladima su i dalje oni sa srednjim obrazovanjem, dok viskoobrazovani, iako je njihov procenat u Srbiji (10%) daleko manji nego pre dve decenije, često nemaju drugog izbora no da pristanu na slabije plaćene poslove, kako bi dobili bilo kakvo radno mesto. Kada je reč o najtalentovanijima, kakve su im perspektive govori nedavno održani protest naučnih radnika koji još nisu odbegli u svet.

Najtraženiji posao u Srbiji i najveća sreća za mlade je državni posao. To uliva optimizam da država, za razliku od privrede, nikada neće izumreti.

realtime_logo

Inače, Reč nedelje je naša stalna rubrika – svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.

Pročitajte i ovo...