Ministar kineskih železnica Liju Žiđun je 2003. zacrtao planove izgradnje 12 hiljada kilometara superbrzih pruga – više nego što ih ima u ostatku sveta zajedno.
Zarad političkih poena ove pruge su završene velikom brzinom međutim posle katastrofalne nesreće iz 2011. javnost je otkrila da je pruga loše urađena i to zbog korupcije zbog koje je rizikovano na stotine života putnika. Tom prilikom je poginulo 40 osoba, i to sve zato što se neko „ugrađivao“ u ovaj posao.
Između ostalih to je bio i Liju Žiđun koji je ovih dana dobio smrtnu kaznu za korupciju i zloupotrebu službenog položaja. Naime, on će dobiti 2 godine odlaganja smrtne kazne što u Kini obučno prelazi u doživotnu robiju a sva njegova imovina biće konfiskovana.
Liju je optužen da je za 25 godina rada samo od mita zaradio 10 miliona dolara. U pomenutom slučaju podmićivali su ga oni koji su hteli da dobijaju ugovore za izgradnju železnice.
I njegovo bivše odeljenje, Ministarstvo železnice, nekada moćni organ vlade, rasformirano je u martu. Ovo ne čudi, s obzirom na veliki broj skandala i bezbednosnih propusta, koji su konačno rezultirali i tragedijom.
Izvor: BBC