Sedmi po redu reli vozila koja se napajaju na gas – Blue Corridor (Plavi koridor) krenuo je 3. oktobra iz Sankt Petersburgu u Rusiji. Kamioni, lagana vozila i autobusi koji idu na gas krenuli su na 16-dnevno putovanje dugo 3900 km kroz 9 evropskih država, prateći trgovački put stare Hanze. Ovaj reli prikazuje prednosti prirodnog gasa kao čistog, bezbednog i pristupačnog goriva, koje će igrati glavnu ulogu u mobilnosti Evrope.
Ceremonija otvaranja je održana na stanici Gaspromnjefta koja nudi više vrsta goriva, gde su učesnici i organizatori, Gasprom Eksport, E.ON, Gasprom Gazomotornoe Toplivo kao i regionalne vlasti Sankt Petersburga prisustvovale punjenju kamiona sa komprimovanim prirodnim gasom ( KPG).
Andre Šuman, šef sektora tehničke saradnje i podrške u kompaniji E.ON u Moskvi obratio se publici: „Ovaj reli će nam pomoći da pokažemo da prirodni gas može da se koristi ne samo za grejanje već i kao pouzdano, jeftino i čisto gorivo, kako za javni tako i za privatni transport“. Igor Majnicki, koji je zadužen za sektor TPG gasa malog protoka u Gasprom Eksportu, kaže“ Gasprom Eksport vidi značajan potencijal za upotrebu prirodnog gasa kao transportnog goriva, kao KPG gas za automobile i kao TPG za automobile i pomorski transport“.
Judžin Pronin, izvršni direktor NGVRUS i stariji stručnjak za izvoz tečnog gasa u Gasprom Eksportu, naglasio je značaj prikazivanja potencijala vozila na prirodni gas (NGV vozila), dodavši: „Upotreba gasa kao motornog goriva je važna tema za čitav svet iz jednog prostog razloga što emisije transporta ne poznaju nacionalne granice. Skoro svaki globalni proizvođač vozila danas ima nekoliko vrsta transportnih sredstava koja koriste prirodni gas“.
Kako bi prikazali prednosti upotrebe prirodnog gasa kao goriva, Gasprom, E.ON i oko 20 lokalnih gasnih kompanija, kao i proizvođači vozila, organizovali su „Blue Corridor“ reli. Prvi put je održana 2008. godine, uz podršku Međunarodne gasne unije, a izdanje iz 2013. je okupilo vozila na prirodni gas (NGV) za trku oko Baltičkog mora. Ove godine, reli će uključiti i vožnju trajektom od Finske do Švedske, a trajekt će da koristi tečni prirodni gas (TPG), te će tako da prikaže prednosti upotrebe prirodnog gasa ne samo za transport na kopnu, već i na moru. Reli 2013 će se održati od 03-19. oktobra, i zastaće u 9 evropskih država, uključujuči Finsku, Švedsku, Dansku, Nemačku, Poljsku, Litvaniju, Letoniju, Estoniju i Rusiju. Okrugli stolovi i događaji će biti organizovani dzž trase, gde će se okupiti stručnjaci na polju NGV vozila, kako bi diskutovalo o upotrebi prirodnog gasa u transportu.
Korišćenje prirodnog gasa u transportu nije samo ekološki čistija alternativa u odnosu na konvencionalne energente kada je u pitanju smanjena emisija ugljen-dioksida (do 25%), ugljen monoksida (do 80%) i azotnih oksida (do 66%), već je i jeftinija i bezbednija alternativa. Vozila na prirodni gas za 10 eura mogu da pređu 201km, dok automobil na benzin može da pređe samo 97km, a na dizel 134km za istu količinu novca.
Od početka relija „Blue Corridor“ 2008. godine, upotreba prirodnog gasa u transportu je značajno porasla, sa 9,5 miliona NGV vozila u svetu 2008. godine, na današnjih 18 miliona.