Osiguravajuća grupacija UNIQA potpisala je ugovor o preuzimanju srpskih i hrvatskih osiguravajućih kompanija švajcarske Baloise grupe. Ugovor je potpisan 21. oktobra 2013. godine. Ta akvizicija je trenutno predmet odobrenja nadležnih regulatornih organa i antimonopolskih komisija u obe zemlje, a očekuje se da će biti u potpunosti završena u prvom kvartalu 2014. godine. Visina transakcije za obe kompanije iznosi 75 miliona evra.
„Basler“ je u Srbiji započeo poslovanje 2007. godine. Ta osiguravajuća kompanija ima oko 110 zaposlenih, 35.000 klijenata, a u 2012. godini ostvarila je premiju od 3,7 miliona evra. Sa tržišnim učešćem od 0,7 odsto, kompanija je zauzimala 13. mesto na srpskom tržištu osiguranja na kraju 2012. godine.
Kompanija koju je prethodno „Basler“ preuzeo na hrvatskom tržištu bila je osnovana 1991. godine. U Hrvatskoj, „Basler“ ima oko 470 zaposlenih, 148.000 klijenata, a u 2012. godini ostvario je premiju od 53,7 miliona evra. Sa tržišnim učešćem od 4,5 odsto, kompanija je zauzimala šesto mesto na hrvatskom tržištu osiguranja na kraju 2012. godine.
U Srbiji, UNIQA posluje na polju životnog i imovinskog osiguranja od 2007. godine. U 29 poslovnica širom Srbije, pored sedišta kompanije u Beogradu, kompanija ima 563 zaposlenih, koji brinu o 509.000 klijenata. Sa premijom od oko 39 miliona evra i učešćem od 7,3 odsto na kraju 2012. godine, UNIQA Srbija je zauzimala petu poziciju na tržištu osiguranja. Zajedno sa lokalnim „Baslerom“, UNIQA bi povećala tržišno učešće na 8 odsto u Srbiji.
U Hrvatskoj, UNIQA posluje na polju životnog i imovinskog osiguranja od 1999. godine. U 43 poslovnice širom Hrvatske, pored sedišta kompanije u Zagrebu, kompanija ima 409 zaposlenih, koji brinu o 177.000 klijenata. Sa premijom od oko 30 miliona evra i učešćem od 2,5 odsto na kraju 2012. godine, UNIQA Hrvatska je zauzimala 11. poziciju na tržištu osiguranja. Zajedno sa lokalnim „Baslerom“, UNIQA bi povećala tržišno učešće na 7 odsto i zauzela četvrtu poziciju na tržištu u Hrvatskoj.
Srpsko tržište osiguranja
Na srpskom tržištu osiguranja posluju 24 osiguravajuće kompanije. Ukupna premija osiguranja u 2012. godini iznosila je oko 550 miliona evra. Učešće životnih osiguranja u ukupnoj premiji iznosi 19 odsto. Sa prosečnim izdvajanjima za osiguranje od 76 evra po stanovniku, stopa penetracije osiguranja iznosila je oko 1,8 odsto bruto društvenog proizvoda.
Hrvatsko tržište osiguranja
Na hrvatskom tržištu osiguranja posluje 26 osiguravajućih kompanija. Ukupna premija osiguranja u 2012. godini iznosila je oko 1,2 milijarde evra. Učešće životnih osiguranja u ukupnoj premiji iznosi 27 odsto. Sa prosečnim izdvajanjima za osiguranje od 274 evra po stanovniku, stopa penetracije osiguranja iznosila je oko 2,7 odsto bruto društvenog proizvoda.
UNIQA 2.0
UNIQA 2.0 je program dugoročne strategije koji kompanija primenjuje od maja 2011. kada je postavila za cilj povećanje broja klijenata na 15 miliona do 2020. i povećanje prihoda pre oporezivanja od 350 miliona evra u periodu od 2012. do 2015. godine. Kompanija ove ciljeve želi da ostvari fokusom na svoju osnovnu delatnost osiguranja na ključnim tržištima u Austriji, Centralnoj i Istočnoj Evropi. Poslovni model je usmeren ka profitabilnom i održivom rastu i stvaranju dodatne vrednosti na tim tržištima. Grupacija namerava da poveća profitabilnost u UNIQA Austrija i produktivnost Raiffeisen osiguranja u Austriji, kao i da iskoristi snažan potencijal za rast u Centralno-istočnoj Evropi, sledeći sveobuhvatan pristup menadžmentu rizika.