Home VestiBiznis & Finansije Ljajić: Prosečan račun u trgovini 365 dinara

Ljajić: Prosečan račun u trgovini 365 dinara

by bifadmin

Tržište Srbije još uvek je nedovoljno razvijeno, posebno kada se radi o velikim trgovinskim lancima i hipermarketima, ali to tržište ima najveći potencijal u regionu, istaknuto je na BIZLife regionalnoj konferenciji ’FMCG sektor do 2020’. Vrednost domaćeg tržišta robe široke potrošnje iznosi 70,6 milijardi dolara, a procenjuje se da će 2016. iznositi 105 milijardi dolara, izjavio je Rasim Ljajić, ministar trgovine i telekomunikacija.

“Kod nas je kupovna moć mala, beleži se pad u periodu od 2007-2013. Najmanji potrošački račun je 2007. iznosio 500 dinara, a danas 365 dinara,“ rekoa je Ljajić dodajući da Ljajić je istakao da Srbija nema nijedan od deset najvećih trgovinskih lanaca i da je njihov dolazak potreban zbog povećanja konkurencije.

Regionalno udruživanje i regionalna saradnja mora da bude jača jer je to jedini način opstanka i borbe protiv globalnih svetskih igrača rekao je Dejan Ljuština, direktor kompanije PwC. „Dobar kapital traži dobit od deset do 15 odsto, realnost je da nemamo mnogo takvih projekata i zdravih, velikih kompanija“, rekao je Ljuština i dodao da je situacija upravo takva jer firme deluju na malim tržištima koja su većinom u recesiji.

kupoholicari

„Gledajući dugoročno, ako se ne desi značajnije regionalno povezivanje postoji opasnost da će ih velika tržišta progutati. To već vidimo na primerima Hrvatske i Slovenije koje su deo većeg tržišta EU. Ostatak regiona ima ambicije ka EU ali ni pridruživanje nije nikakav garant“, naglasio je Ljuština.

Jedini način za očuvanje položaja i za to da vlasništvo kapitala ostane u regionu jeste povezivanje i jačanje uloge igrača, bilo da se radi o trgovcu, proizvođaču ili distributeru. Region ima jezičku prednost i kulturološku sličnost, a to do sada nije maksimalno iskorišćeno.

Pročitajte i ovo...