Nizom poslovnih dilova, Internet gigant Google je sebe pozicionirao u nadolazećeg pronalazača i izumitelja ali ovog puta ne softvera, već – hardvera. U Guglu ovakav razvoj situacije nazivaju ‘četkica-testom’. Ubrzo po povratku na mesto izvršnog direktora Gugla u 2011. godini, Leri Pejdž je rekao da želi da razvije više usluga koje bi se sve koristile najmanje dvaput dnevno, kao četkica za zube. Guglov pretraživač i njegov Android operativni sistem za mobilne uređaje već su prošli ovaj test. Sada, nakon niza nedavnih akvizicija, Gugl izgleda planira da postane veliki u hardveru kao što je dosad bio u softveru, razvijajući proizvode a la „četkica za zube“ u različitim oblastima: od robota do automobila i kontrole, recimo, grejnog sistema vašeg doma.
Njegova najnovija kupovina je Nest Labs, proizvođač sofisticiranih termostata i detektora za dim: iz Gugla su 13. januara naveli da će platiti 3,2 milijarde dolara u gotovini za ovu kompaniju. Dosad je najveći Guglov potez u hardveru bio njegova 12,5 milijardi dolara vredna ponuda iz 2011. godine, i to za kupovinu proizvođača slušalica Motorola Mobility. U poslednjih nekoliko meseci Gugl se posvetio kompanijama iz oblasti robotike. Tu je, pre svega, Boston Dynamics, koji proizvodi dvonožne i četvoronožne mašine sa imenima kao što su Veliki Pas i Gepard, i koje mogu da hodaju i trče. Guglovi inženjeri su takođe bili zauzeti razvijanjem opreme za automobile bez vozača kao i „nosivih“ uređaja, kao što su Gugl naočari.
Detaljnije o ovoj temi u članku nedeljnika The Economist