Ovogodišnji „Dan internet domena Srbije“ održava se 10. marta, u Hotelu „Metropol“, u Beogradu, u organizaciji Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS). Peta godišnja konferencija o razvoju Interneta u svetu i na .RS i .СРБ domenskim prostorima Srbije – DIDS 2014. ujedno obeležava i šest godina od početka rada nacionalnog .RS domena.
Prvi blok Konferencije tradicionalno je posvećen aktuelnim svetskim trendovima na Internetu. Iza naziva „Domenizacija“ krije se priča o uvođenju preko 1000 novih generičkih internet domena (gTLD) i to na više jezika i pisama: : .web, .сaйт, .移动, . شبكة, events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… i mnogo drugih. Postavljaju se brojna pitanja za korisnike naziva domena, a najpre ona da li će ova novina doneti više izbora ili više konfuzije i kako će se to odraziti na cene registracije naziva domena? Da li će nacionalni domeni (ccTLD) izgubiti na značaju ili, naprotiv, postati potrebniji i pouzdaniji? Da li će i kako novi domeni uticati na brendiranje na Internetu, i kako će ih pretraživači tretirati? Posle uvodne reč direktora RNIDS-a Danka Jevtovića, sledi panel diskusija tokom koje će biti odgovoreno na brojna pitanja o novoj „domenizaciji“. U diskusiji učestvuju Michele Neylon, CEO u „Blacknight Internet Solutions“, Urlich Retzlaff, Director of Channel Management u „Public Interest Registry .ORG“, i Slobodan Marković, savetnik za IKT politike i odnose sa internet zajednicom u RNIDS-u. Moderator je Vladimir Radunović, koordinator edukativnih i trening programa e-diplomatije u „Diplo Foundation“.
Drugi blok DIDS-a nosi naziv „Društvenizacija“ i posvećen je priči o dobrom prisustvu i pozicioniranju internet sajtova na društvenim mrežama. Biće predstavljeni neki od uspešnih domaćih primera, a čućemo i njihova iskustva i savete. O svemu tome iz ugla psihologije, o odnosu prisustva na društvenim mrežama i SEO, uticaju društvenih mreža na razvoj startupa, promociji svog sajta i biznisa na društvenim mrežama… Učesnici u panel diskusiji su psiholog Nikolina Ljepava, direktor razvoja u „Ninamedia Research“, SEO stručnjak Radomir Basta, user acquisition manager u „TradeCrowd“, Martina Anđelković, online community manager u „Vibe Network“, ispred portala „MojaGaraža.rs“ i Jelena Vasilev, koordinator za društvene mreže Beogradske filharmonije. Moderator je Ivana Ćirković, osnivač i urednik ženskog portala „OrganVlasti.com“.
Treći blok DIDS-a nazvan je „Dobra lokacija“ jer je i rezervisan za dobre lokacije na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ. Neke od njih su stvorene i zahvaljujući sredstvima iz Programa podrške projketima popularizacije Interneta (4PI), koji organizuje RNIDS. Predstavnici domaćih sajtova govoriće o svojim iskustvima i razvojnom putu, a poseban prostor namenjen je za pitanja iz publike i sa Twittera. U segmentu pod nazivom „Domen .СРБ dve godine kasnije“ lingvista Vlado Đukanović će govoriti o zanimljivim internet lokacijama na ćiriličkom .СРБ domenu. Potom će biti predstavljeni medijski sajtovi www.021.rs, www.posmatrac.rs, www.mondo.rs i www.prva.rs. Od internet zajednica biće predstavljene lokacije www.gdenapivo.rs, www.blogmagazin.rs, www.mozilla.rs, www.clubbing.rs i www.startit.rs, od domaćih prodavnica na Internetu www.avmarket.rs i www.winwin.rs. Moderator je Ivan Minić, osnivač i direktor „Burek.com“.
DIDS je, kao i do sada, besplatan za sve posetioce, uz obaveznu registraciju zbog ograničenog broja mesta. Pošto je DIDS posvećen prvenstveno korisnicima nacionalnih internet domena, registracija će biti omogućena samo za one koji se prijave sa e-mail adresama na .RS ili .СРБ domenima. Registracija posetilaca počinje krajem februara, preko sajta na adresama dids.rs i дидс.срб.