Analitičari Morgan Stenlija prognozirali su da će nas za 20 godina voziti isključivo automobili samoupravljači poput Google vozila, ali stručnjaci iz Fajnenšl Tajmsa smatraju da bi se to moglo desiti i ranije.
A evo kako bi to izgledalo u praksi: prosečna američka porodica kreće na put od Njujorka do Čikaga u 21 h, i tokom prvog dela putovanja gledaju neki film na vetrobranu koji se pretvara u veliki ekran, a ostatak puta spavaju dok auto sam vozi. Ujutru odmorni stižu na svoje odredište.
Ideja je da ovakva vozila budu okrenuta zabavljanju osoba koje voze, da izgledaju mnogo drugačije nego današnja i da imaju mogućnost povratka na manuelno upravljanje u slučaju potrebe.
Sama postavka da automobili voze bez ljudi, koji ni ne moraju biti prisutni u njima, tera na pitanje zašto bi ljudi u tom slučaju uopšte i posedovali kola? Logična pretpostavka je da bi svako ko odluči da putuje mogao da naručuje prevoz umesto da poseduje kola, što bi pospešilo i efikasnije korišćenje istih – vas na primer odvezu do jednog mesta a od tog mesta nazad nekoga drugog ko je naručio prevoz, po principu na kojem rade taksiji.
Efikasnost proizilazi iz činjenice da nov auto u SAD košta oko 30.000 dolara, znači 60.000 u porodici u kojoj oba bračna druga voze a da je svako od ovih vozila u pokretu najviše četiri sata dnevno. Ostalih 86% vremena u toku dana auto propada parkiran. Međutim, u slučaju samoupravljača porodice bi bile u mogućnosti da plaćaju samo tih 14% koje zaista koriste i to bi bilo toliko jeftino da bi mogle da biraju auto po želji.
Takođe, pošto se očekuje da će u budućnosti većina automobila biti na električni pogon, punjenje baterija koje košta mnogo manje od sipanja benzina moglo bi dodatno da snizi cenu transporta.
Izvor: Fajnenšl Tajms