U sredu, 9.aprila 2014.godine održaće se prvi forum „Vip Porodične firme – stub razvoja ekonomije Srbije“ u hotelu Hyatt.
Forumu je prethodilo istraživanje o statusu porodičnih firmi u Srbiji i pokazalo se tokom istraživanja da velikom broju kontaktiranih predstavnika kompanija nije bilo najjasnije šta se podrazumeva pod pojmom porodična firma. To je bila potvrda da je s pravom pokrenuto ovakvo istraživanje jer je ova tema u Srbiji prilično nepoznata i zanemarena.
Prema predlogu EU, porodične firme su kompanije u kojima većinu prava odlučivanja ima osnivač ili osoba koja je kupila preduzeće i najbliži članovi porodice ili je u upravljanje preduzećem uključena najmanje jedna osoba iz porodice; u slučaju akcionarskog društva osnivač sa članovima porodice ima najmanje 25 odsto prava odlučivanja. Pod pojmom „porodična firma“ najčešće se podrazumeva preduzeće u kojem je većina glasova u rukama porodice, uključujući osnivača koji namerava da prenese firmu na svoje potomke.
U porodične firme spadaju kompanije koje su u privatnom vlasništvu, počev od zanatskih radnji, ugostiteljsko trgovinskih firmi, do kompanija koje se bave proizvodnjom i izvozom najrazličitijih proizvoda (hrana, tekstil, elektronska oprema…).
Na Vip poslovnom forumu će se prisutnima – vlasnicima porodičnih firmi, obratiti ugledni regionalni i domaći stručnjaci i pomoći će im da bolje sagledaju poslovanje svoje firme i uvide prioritete kako bi na vreme doneli prave odluke. Neke od teme o kojima će biti reči na forumu su:
– Ključni izazovi za porodične firme
– Šta menadžeri porodičnih firmi treba da rade u vreme krize i recesije
– Porodična firma – poslovni model 21. veka
– Priprema naslednika – poslovnih transfer iz jedne generacije u drugu
– Specifičnosti finansiranja u porodičnim firmama
U okviru panela učestvuju i vlasnici porodičnih firmi iz Srbije koje su u svom poslovanju postigle izuzetne uspehe u proizvodnji, izvozu, kvalitetu, ali i one koje su uspešno uvele sledeću generaciju u posao (svetska statistika pokazuje da je inače taj procenat tek 30% kada je uspešan prelaz iz prve u drugu generaciju, a čak 95% njih ne uspe pri transferu u treću).