Atlantic Grupa (u okviru koje u Srbiji posluju Soko Štark, Grand kafa, Atlantic Brands) je u prvom polugodištu 2014. godine ostvarila 327,2 miliona evra prihoda od prodaje, što predstavlja rast od 2,1% u odnosu na isto razdoblje lani. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 30,8 miliona evra i porasla je 5,4% u odnosu na prvo polugodište 2013. godine, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 17,5 miliona eura i predstavlja rast od 14,8 odsto.
„Uprkos vrlo izazovnom poslovnom okruženju koje čine nepovoljna makroekonomska kretanja u regionu i šire, kao i nepovoljna tržišna kretanja u većini proizvodnih kategorija, Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2014. godine osigurala rast prihoda i profitabilnosti. Pritom je poseban naglasak bio na širenju proizvodnog i distributivnog portfolija, kapitalnim investicijama u novi proizvodni pogon energetskih pločica, kao i upravljanju rizicima. U nastavku godine naglasak će biti na daljem razvoju poslovanja, upravljanju rizicima, održavanju likvidnosti i upravljanju finansijskim obavezama“, istakao je Zoran Stanković, potpredsednik Uprave Atlantic Grupe za finansije.
Prvu polovinu 2014. godine najviše je obeležio uspešan početak distribucije Unileverovog asortimana (Knorr, Hellman’s, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnogi drugi) na tržištu Hrvatske i Slovenije i izgradnja nove fabrike energetskih pločica Multipower iz asortimana sportske i aktivne prehrane u Industrijskom parku Nova Gradiška koja je započela u aprilu 2014. godine. Izgradnja ide po planu i u toku je montaža krovnih i zidnih panela i postavljanje infrastrukture za novu proizvodnu lokaciju. Prvi proizvodi s novih linija na tržištu se očekuju u prvom kvartalu 2015. godine. Reč je o projektu ukupne vrednosti od 16 miliona evra koji će u prvoj godini proizvodnje otvoriti 50, a uz planirani rast poslovanja u završnici 160 novih radnih mesta.
Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu 2014. najviše su pridoneli; Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 5,8 odsto, Strateško distributivno područje Međunarodna tržišta s rastom od 3,4 odsto, te početak distribucije principala Unilever u Strateškom distributivnom području Hrvatska i Distributivnom području Slovenija. Kafa se sa 19,4 odsto učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 63,6 miliona evra prihoda od prodaje.
Posmatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je na tržištu Slovenije (rast od 21,5 odsto) koje čini 15,3 odsto ukupnih prihoda od prodaje. Tržište Hrvatske je najveće u ukupnom prihodu od prodaje sa 25,3 odsto i ostvarilo je rast od 8,2 odsto. Tržišta Rusije i ostalih zemalja ZND-a su ostvarila rast od 2,0 odsto i time čine 5,6 odsto ukupnih prihoda od prodaje Grupe.
Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 68,2 odsto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 17,6 odsto, apotekarski lanac Farmacia sa 6,3 odsto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju sa 7,8 odsto.