Evropska komisija predstavila je dve aplikacije za pomoć turistima u drugim članicama Unije: Going abroad koja svojim korisnicima omogućava upoznavanje saobraćajnih pravila u državi u kojoj se nalaze, i ECC-Net: Travel App koja informiše o pravilima u raznim, svakodnevnim situacijama. Pomoću nje turisti mogu saznati o svojim pravima u nekoj zemlji, ako su, na primer, na godišnjem odmoru kupili neispravan proizvod, imali poteškoće sa smeštajem ili ako im je kasnio avion, brod, voz, trajekt, autobus i tome slično.
Prva aplikacija može uštedeti na primer 1.500 evra vozačima za kaznu zbog “zloupotrebe” zaustavne trake u Italiji ili zbog telefoniranja tokom vožnje u Španiji. Takođe, ovde se može saznati i da je u Portugalu dozvoljena vožnja sa do 0,5 promila alkohola u krvi. Aplikacija je dostupna na 22 jezika za iPhone i iPad, kao i za pametne telefone na Android i Microsoft Windows platformama. Osim korisnih informacija, sadrži i “zabavne sadržaje za putnike tokom dugih putovanja automobilom”.
Druga aplikacija ima cilj da evropskim turistima približi njihova potrošačka prava ali i da im omogući da od svojih domaćina na njihovom jeziku zatraže ono što im mora biti osigurano.
Na primer: ako avion neke italijanske kompanije u polasku kasni više od dva sata, putem aplikacije korisnik će doznati da, između ostalog, ima pravo na besplatan obrok i piće. On će čak pomoću aplikacije moći na italijanskom da upita prevoznika: “Let mi kasni više od dva sata. Mogu li dobiti nešto za pojesti i popiti”. Posle postavljanja ovog pitanja putniku bi na monitoru trebalo da se pojave dva smajlija – zeleni ako je prevoznik odgovorio potvrdno a crveni u suprotnom slučaju. Ova aplikacija je besplatna i može se koristiti čak i bez interneta kako bi se izbegao skupi roaming.