Iako smo u jeku leta, pojam letovanja i ne pominje se baš često u domaćim medijima – zapravo kao da je zaboravljen usled aktuelne ekonomske situacije, donošenja zakona i promocije Beograda na vodi. Ali osim važnijih vesti od svođenja statistike gde Srbi, i da li uopšte letuju, glavni razlog za manjak tekstova na tu temu može se tražiti u sve tanjim novčanicima naših građana.
Prema podacima Turističke organizacije Srbije u prvih šest meseci ove godine došlo je za 3% manje turista nego tokom 2013: domaćih turista bilo je čak za 10% manje, što govori o nepovoljnoj ekonomskoj situaciji, ali je zato stranih bilo za 10% više, uprkos majskim poplavama. Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA Aleksandar Seničić istakao je da su poplave u mnogome smanjile broj odlazaka domaćih turista u inostranstvo preko agencija, pogotovo jer su prvi pokazatelji ranih bukinga u januaru pokazivali da će ih biti čak između 15 i 20% više.
Situacija u vezi sa brojem stranih turista u zemlji trebalo bi samo da se popravi zahvaljujući rekordnom broju posetilaca na Egzitu i dolasku novih na festival u Guči, ali tek početkom jeseni znaćemo u kojoj meri su se domaći turisti opredelili za štednju i letovanje u sopstvenoj zemlji, umesto na plažama Grčke, Crne Gore ili Tunisa, a po ugledu na srpskog premijera Vučića. Uz apel svojim ministrima da, ako smeju, provedu leto u Srbiji i samo na dva sata udaljenosti vožnjom od svog mesta zaposlenja u Vladi Srbije, Aleksandar Vučić je za odmor odabrao vikend na Borskom jezeru. „Mnogi su bili namršteni zbog takvog predloga“, napisao je tada Blic.
Do kraja jula u regionu je zabeležen loš početak sezone, sa padom broja turista u Hrvatskoj i Crnoj Gori, ponajviše zbog izuzetno lošeg vremena sa većim brojem kišnih i olujnih dana. U Hravtskoj je do predsezone i početka juna zabeleženo 9% manje noćenja nego lane, a Pobjeda prenosi da je u Crnoj Gori 13% manje turista nego u istom periodu prošle godine, iako podaci Republičkog statističkog zavoda govore da ih je na istom nivou kao 2013.
Reč nedelje je naša stalna rubrika – svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana.