Sprej za kosu, imalin za cipele, tamponi, vata, sunđeri, predimenzionirane čaše, lepak… Ovo su samo neka od pomagala koja se koriste kako bi nama, potrošačima, proizvodi u reklamama izgledali primamljivo, piše E kapija.
U Srbiji je verovatno malo ljudi koji redovno gledaju televiziju, a da posle bar neke odgledane reklame nisu otišli do radnje i kupili baš taj proizvod. Pogotovu kada se radi o hrani. Hamburgeri i ostala brza hrana, sladoledi preliveni čokoladom koja mami, hrskavi keks, mehurići iz gaziranog pića koji šapuću „popij me“, ručak koji se puši… Marketinški stručnjaci i oni koji reklame stvaraju, itekako dobro znaju za trikove uz pomoć kojih prosto ne možete da odolite da bar jednom probate taj proizvod.
U svetu čak postoji i zanimanje vizažista hrane. Njegov posao je da ulepša hranu na sve moguće načine kako bi u reklami izgledala neodoljivo. Ipak, hrana sa reklame, zbog koje mnogi iste sekunde ogladne, u stvarnosti je daleko od toga.
„eKapija“ vam ukazuje samo na neke od trikova koji se koriste u svetu, ali i u Srbiji.
Lepak je vrlo omiljeno pomagalo marketinških stručnjaka. Primera radi, koristi se u reklamama za žitarice i musli. Naime, mleko u vrlo kratkom vremenu razmoči pahuljice zbog čega one postanu na oko manje privlačne. Zato deca u reklamama „jedu“ pahuljice u belom lepku ili čak šamponu.
Lepak se koristi i da bi se zadržao susam na zemičkama kod sendviča i hamburgera. Na semenke susama se uz pomoć pincete stavi malo lepka, nakon čega se one nanesu na pecivo.
U reklamama je vrlo bitno da je hrana vruća kao da je taj tren izašla iz pećnice. Kako bi se dobio utisak hrane koja se još uvek puši, često se koriste vata, tamponi ili sunđeri natopljeni u vruću vodu i vešto sakriveni u hranu.
Mesni proizvodi uglavnom nisu termički obrađeni do kraja kako se ne bi smanjili i isušili. Stoga se proizvodi poput odrezaka ili pljeskavica „doteruju“ let lampama, te se na kraju premazuju imalinom za cipele kako bi izgledali neodoljivo i dobili braon boju, a da se ne smanje.
Karton se koristi u reklamama za hamburgere kako pecivo ne bi omekšalo od mesa. Tačnije na donju stranu zemičke se prvo stavi karton, onda na karton pljeskavica, koja ne može, narodski rečeno, da upadne u hleb. Čačkalice se stavljaju između dva sloja, zamaskirane u „priloge“ kako bi salata, paradajz, luk i krastavci u sendviču savršeno stajali, a ne da budu spljošteni.
Ako nekada pogledate američki televizijski program, primetićete da on obiluje reklamama za palačinke prekrivene javorovim sirupom. Međutim, kako palačinke inače brzo upiju taj sirup, i on se jako brzo razliva, u reklamama se palačinke (koje se razlikuju od naših jer su manje a deblje) često premazuju raznim tečnostima koje inače služe za zaštitu tkanine. A budući da ni javorov sirup ne izgleda baš primamljivo na TV-u često ga u reklami „glumi“ motorno ulje.
Sprej za kosu i dezodorans se koriste u reklamama za voće. Direktor agencije „FCB Afirma“ iz Beograda, Dejan Nedić, kaže nam da se jabuke prskaju auto-lakom, radi intenzivnije, blještavije boje.
Sagovornik „eKapije“ otkriva da se čaše često rošene glicerinom da bi kapljice bile privlačnije, kao i da se često koriste predimenzionirani objekti.
– Na primer, čaša u koju se sipa pivo je džinovskih dimenzija – kaže Nedić.
Zatim, kako bi sladoled na reklami izgledao što primamljivije često mu se dodaju raznovrsni prelivi. Čokolada, karamela, šumsko voće…mmm…Da vam pođe voda na usta, pogotovu tokom letnjih meseci. Međutim, kako prelivi često vrlo brzo iscure, na sladoled se često pobacaju komadići papirnatih maramica ili ubrusa koji navodno čine čuda kada je reč o zadržavanju preliva na sladoledu.
Pravi hit u reklamama za hranu je pire krompir, jer se lakše oblikuje. Koristi se čak i kao zamena za sladoled, a prethodno se oboji u različite boje.
Tablete protiv žgaravice i baloni od sapunice takođe nisu strani „reklamdžijama“. Ovi preparati su najnormalnija stvar pri snimanju reklame za gazirana pića jer im daju osvežavajući izgled.
Zbog svega ovoga, prizor na tanjiru, ili u kutiji, često nije ono što smo očekivali. A ukus, e to već nema veze sa producentima reklama. Jer, ponekad čak iako ne izgleda privlačno, naše čulo ukusa bude više nego zadovoljno.