Potrošači u Srbiji su i na kraju 2014. bili među najpesimističnijim u svetu, dok na globalnom nivou raspoloženje potrošača balansira na granici između optimizma i pesimizma, pokazali su rezultati istraživanja američke kompanije Nilsen.
Potrošačko poverenje u Srbiji je u poslednjem kvartalu prošle godine poraslo za jedan poen na ukupno 52 poena, dok je svetski indeks poverenja pao dva poena na 96 poena, pri čemu granica od 100 poena razdvaja optimizam od pesimizma, navodi Nilsen. Ta kompanija indeks poverenja od 2005. izračunava na osnovu odgovora više od 30.000 ispitanika sa pristupom internetu u 60 zemalja.
U svetu su od Srbije pesimističnije samo Italija (45 poena), Južna Koreja (48 poena) i Hrvatska (49 poena). Peta najpesimističnija zemlja je Ukrajina, koja kao i Srbija ima 52 poena.
Najveći optimizam na kraju prošle godine iskazali potrošači u Indiji (129 poena), zatim u Indoneziji i na Filipinima (po 120 bodova), Ujedinjenim Arapskim Emiratima (114 poena) i na Tajlandu (111 poena).
U Evropi je potrošačko poverenje palo dva poena na 76 poena, a jedina relativno optimistična zemlja bila je Danska sa 103 poena.
Među najvećim svetskim privredama, potrošačko poverenje smanjeno je za dva poena na 106 poena u SAD, četiri poena na 107 u Kini i četiri poena na 73 u Japanu. Sa druge strane, u Nemačkoj i Britaniji, poverenje je uvećano za po jedan poen na 98 odnosno 94 poena.
Izvor: Kamatica