/ Vesti / Švajcarci idu u Nemačku na šoping
BiF Analize Čitajte B&F online

Švajcarci idu u Nemačku na šoping

This post has already been read 1456 times!

Dva-tri sata vožnje do prvog većeg grada u Nemačkoj ne sprečavaju Švajcarce da potraže jeftiniju robu.

Od kad je švajcarski franak naglo ojačao, za otprilike 10% u odnosu na evro, od odluke Švajcarske nacionalne banke da odustane sa merama njegovog veštačkog slabljenja, osim što su svi Švajcarci preko noći postali bogatiji u evrima, njima je istovremeno postalo neisplativo da kupuju preskupu evropsku robu u lokalnim supermaketima.

Za razliku od većine drugih zemalja, Švajcarci su na dva, najviše tri sata vožnje udaljeni od bilo koje granice. Trenutno je najpopularnija ona prema Nemačkoj.

Adrian Biseger iz Ciriha (38) ističe da se mnogo više isplati da makar jednom mesečno ide u šoping u Nemačku. Prodavnice u Cirihu u poslednjih mesec dana nude popuste od 10% na robu uvezenu iz Evrope, ali čak i tako, Bisegeru je na mesečnom nivou jeftinije za oko 300 franaka da kupi meso, odeću i pelene za dete u Nemačkoj.

“Švajcarska ne može da se nosi sa cenama evropskih proizvođača, a trenutni popusti trgovaca su smešni”, naglašava ovaj bankarski konsultant.

Maloprodaja u zemlji doživaljava najteže trenutke u psolednjih nekoliko decenija. Ovim segmentom u Švajcarskoj dominiraju dva lanca – Migros i Coop, koji zajedno čine 70% tržišta. Međutim, oni već prijavljuju da će u ovoj godini beležiti manej profite od očekivanih, uprkos popustima. Migros očekuje profit manji za 50 miliona švajcarskih franaka.

Nemački trgovci poput Aldi-ja i Lidl-a tu vide svoju šansu. Aldi je, na primer, prisutan sa tek 3,6% udela na švajcarskom tržištu, ali njegovi rezultati prodaje rastu devet puta brže od rasta švajcarskog tržišta.

Generalni sekretar Udruženja švajcarskih potrošača je preporučio švajcarskim maloprodajnim lancima da spuste cene za 20% kako bi zadržali potrošače.

Izvor: Bloomberg

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close