U očekivanju izvanrednih finansijskih rezultata američkih kompanija kao što je Facebook, Netflix je već iznenadio sa rastom dobiti od 42,1%.
Ključna tema za američke kompanije u trenutku izveštavanja o dobiti je kako da se nose sa „vetrom u prsa“ koji stvara snaga američkog dolara. Do sada je 195 preduzeća prijavilo rast ukupne dobiti u odnosu na prošlu godinu koji u proseku iznosi 2,5%, što je daleko ispod nivoa iz 2014. godine, ali je ona uvećana u odnosu na još skromniji rast u prvom kvartalu koji je bio 0,5%, navodi u najnovijoj analizi direktor sektora Makro strategije u Sakso Banci (Saxo Bank) Mads Kefed (Mads Koefoed).
Većina analitičara čak očekuje negativan trend u trećem kvartalu Q3, a da će dobit ponovo skočiti na skoro 10% sredinom 2016. I rast prihoda od prodaje je bio razočaravajući i iznosio svega 0,9%, ali je to, kao i u slučaju dobiti, poboljšanje u odnosu na Q1 kada je zabeležen negativan rast od 2,9%. U odnosu na očekivanja, rast prihoda od prodaje je u proseku bio bolji za 0,4% (98 preduzeća je iznenadilo većim rastom, 96 većim padom), dok je po dobiti iznenadilo 4,9% preduzeća (148 rastom, 45 padom).
Prognozirana dobit je uglavnom nadmašena za oko 5% tokom više poslednjih kvartala jer su analitičari snizili očekivanja uoči saopštavanja rezultata. Rezultati prodaje su takođe iznenadili za oko 1% u proseku tokom poslednjih nekoliko kvartala. Drugim rečima, sezona dobiti u ovom kvartalu liči u velikoj meri na prethodne kvartale, ističe Kefed.
Kao i obično, kompanije koje se bave finansijama, predvodile su sa 50 od 91 preduzeća koja su već prijavila dobit i iznenadila su rastom. Od 50 finansijskih kompanija koje su saopštile rezultate, 40 ih je prijavilo veću dobit nego što je bilo očekivano, nadmašivši očekivanja u proseku za 6,1%. Rast dobiti u proseku je 4,2% u 34 kompanije, u koje spadaju giganti kao što su Bank of America, Morgan Stanley, Citigroup, Wells Fargo i Goldman Sachs, koje su prijavile veću dobit u odnosu na prethodnu godinu.
Sektor sa najboljim rezultatima do sada su potrošačke usluge, u kojem je dobit u proseku uvećana za 14,6% i ostvaren je rast prihoda od prodaje od 10,4%, a gde je 24 od 72 preduzeća objavilo izveštaje za drugi kvartal. Kada je reč o očekivanjima, analitičari su za prodaju bili u pravu (u proseku je bilo 0,2% iznenađenja), dok je očekivana dobit nadmašena za 5,2%.
U sektor potrošačkih usluga spadaju kompanije kao što su Amazon (koja je imala veoma dobar kvartal što se ogleda u cenama akcija), Kroger, McDonald’s, American Airlines, Walgreen’s i Starbucks. Ovi rezultati potvrđuju da snažno tržište rada ponovo dozvoljava američkim potrošačima da iskažu svoju kupovnu moć, navodi u analizi stručnjak Sakso Banke.
To što je sektor nafte i gasa grupa sa najgorim rezultatima jedva da predstavlja vest s obzirom na teške udare koje doživljava nafta. Dobit je pala za 47,8%, a prodaja za 24,3% u odnosu na prošlu godinu – mada treba imati u vidu da je samo devet od 39 kompanija saopštilo rezultate. Exxon Mobil, Chevron i Phillips 66 su u dugom nizu kompanija koje tek treba da objave svoje rezultate. Svih devet kompanija je već prijavilo pad prodaje i zarade, međutim pad dobiti je zapravo bio blaži nego što se očekivalo na Volstritu (Wall Street). Dobit je, drugim rečima, iznenadila u proseku 8,7%, dok je prodaja bila više ili manje u skladu sa prosečnim promašajem od 1,7%.
Kada je reč o indeksu Nasdaq 100, 35 od 99 kompanija je objavilo izveštaje, pri čemu je kod 22 kompanije zabeležen rast dobiti, a kod 23 rast prodaje. Rast prodaje je u proseku nadmašio očekivanja za 0,9%, ali je rast dobiti bio 3,7% ispod očekivanja analitičara. Ipak, važno je reći da su 23 kompanije premašile očekivanja dok je kod kompanje Yahoo zabeležen podbačaj od 13,6% i time je oboren prosek.
Micron Technology takođe nije uspeo da ispuni očekivanja sa dobiti nižom za 5,7% od očekivane. Na drugom kraju skale Netflix je iznenadio sa rastom dobiti od 42,1% dok je prodaja bila očekivana. Ulaganje u Netflix nije bio loš potez tokom 2015. s obzirom da im je cena akcija porasla 118% u poređenju sa 7,4% za Nasdaq 100 indeks.
Još uvek nije kraj sezone izveštavanja o dobiti kompanija a ova nedelja je već puna najava. Nakon zatvaranja berze danas, Facebook će prijaviti dobit koja bi mogla da bude veća i do 50% u odnosu na prošlu godinu. Jednoglasno se očekuje i veliko povećanje prihoda od prodaje od 37% u odnosu na prošlu godinu, zaključio je Kefed.