Jučerašnje iznenađujuće saopštenje da je kompanija iz Tokija kupila „Financial Times“za 1,3 mlrd USD dovešće do spajanja vodeće evropske i azijske kuće za emisiju finansijskih vesti i značajno doprineti naporima japanske firme da izađe na globalno tržište, prenosi agencija AP.
Japanska medijska grupacija „Nikei“, koja je juče kupila ekonomski list „Financial Times“ od britanske izdavačke kuće „Pirson“, tim potezom želi da se uključi na međunarodno tržište sledeći primer brojnih japanskih kompanija koje pokušavaju da se probiju u inostranstvu u vreme stagniranja japanske privrede.
„Nikei“ je dominantan na tržištu poslovnih vesti u Japanu i ima 3,16 miliona pretplatnika, od kojih 430.000 pretplaćenih na onlajn sadržaj. Kompanija takođe sponzoriše berzanski indeks Nikei 225, pandan američkom industrijskom indeksu Dau Džons. Puno ime kompanije je „Nihon Keizai Shimbun“, što znači Japanske ekonomske novine.
Firma je lansirala sajt i nedeljnik na engleskom krajem 2013. u pokušaju da postane vesnik poslovnih novosti iz Japana u svetu, a otvorila je i urednički centar u Bangkoku da bi podstakla svoje prisustvo u jugoistočnoj Aziji.
Do pre samo nekoliko dana kao glavni takmac za preuzimanje „Financial Times“-a navođen je nemački „Axel Springer“.
Izvor: eKapija, Tanjug