Home VestiEkonomija Završen prvi krug privatizacije medija: Radio „Šid“ najskuplji sa cenom od 531.000 EUR

Završen prvi krug privatizacije medija: Radio „Šid“ najskuplji sa cenom od 531.000 EUR

by bifadmin

Prvi krug privatizacije u kome je 22 medija dobilo nove, uslovne vlasnike, završen je, dok u drugi krug ide 28, saopštilo je Udruženje novinara Srbije (UNS).

Od ukupno 72 medija koji treba da budu privatizovani, Agencija za privatizaciju je raspisala javne pozive za 50 medija, a za ostala 22 primenjuje se prenos kapitala bez naknade zaposlenima ili likvidacija.

Signal su ugasila tri medija – RTV „Ćuprija“ za koju je skupština opštine Ćuprija suprotno zakonu pokrenula postupak likvidacije umesto da najpre ponudi kapital zaposlenima bez naknade, Radio „Leskovac“ je ugašen zbog dugova, a Radio „Jugoslavija“ je prestala da radi, jer po zakonu kao Javna ustanova nije mogao ni biti privatizovan.

Pet medija se opredelilo za prenos kapitala zaposlenima putem besplatnih akcija, među kojima su: RTV „Vranje“, RTV „Bor“, RTV „Preševo“, TV „Tutin“, kao i Televizija „Smederevo“.

Međutim, ako ostane na snazi tumačenje Zakona o javnom informisanju i medijima od strane Agencije za privatizaciju, većina kapitala ovih medija biće u Akcionarskom fondu, a manji deo pripao bi zaposlenima.

Kako su saopštili iz UNS-a, najviše pažnje tokom prvog kruga privatizacije privukao je Radoica Milosavljević koji je do sada za 281.280 EUR izlicitirao osam medija (RTV „Pančevo“, RTV „Kruševac“, RTV „Kragujevac“, RTV „Caribrod“, RTV „Brus“, TV „Požega“, TV „Pirot“ i Centar za informisanje „Novi Kneževac“).

Najveći broj medija prodat je po ceni koja je simbolično veća od procenjene vrednosti kapitala.

Najjeftinije prodat medij bio je Centar za informisanje „Novi Kneževac“ čija je cena iznosila 480 EUR, dok je najskuplji Radio „Šid“ sa cenom od 531.000 EUR, što je 76 puta veća cena od početne.

RTV „Bačka Palanka“ prodata je po 25 puta većoj ceni od početne, tačnije za 249.000 EUR, a zanimljivo je da su u ovoj medijskoj kući praktično svi zaposleni uzeli otpremnine ne sačekavši novog vlasnika, dodali su iz UNS-a.

Nakon prodaje, neuspešna je bila privatizacija RTV „Trstenik“. Kupio je konzorcijum na čelu sa Vladimirom Stevanovićem za 177.000 EUR, ali je kasnije odustao, tako da je i za ovaj medij raspisan novi javni poziv i čeka drugi krug privatizacije.

U drugom krugu privatizacije vlasnika treba da dobije i nacionalna novinska agencija „Tanjug“, jer se za nju nije pojavio nijedan kupac.

Drugi krug privatizacije treba da bude završen do 31. oktobra.

Zaposleni u medijima koji do tada ne dobiju nove vlasnike imaju pravo na prenos kapitala bez naknade ili ako to ne žele, predstoji im likvidacija.

Izvor: eKapija, Beta

Pročitajte i ovo...