Home VestiPolitika i društvo Catalin Dobre: Kreativci iz regiona su uspešni „autsajderi“

Catalin Dobre: Kreativci iz regiona su uspešni „autsajderi“

by bifadmin

„Kreativni direktori iz ove regije su veoma kvalitetni. Naš region imao je mnogo problema, čije rešavanje je za nas bila škola kreativnosti. Iz tih problema izrasla je generacija kreativaca, koja kada je trebalo da se zaposli, već uveliko je bila obučena za ovaj posao. Da, mi smo talentovana nacija. Da, mi imamo karte za igranje, ali i prednost. Međutim, moramo mnogo da radimo i da se dokazujemo da bi stalno dobijali nagrade na međunarodnim festivalima. Na neki način, mi smo i dalje „autsajderi“. Ali uspešni autsajderi“, kaže Catalin Dobre, Executive Creative Director u agenciji McCann Bucharest i predavač na Festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2015, koji će biti održan 29. oktobra u Beogradu.

On smatra da kreativci crpe inspiraciju iz radoznalosti. „To je najvažniji kvalitet koji neki kreativac treba da ima. Međutim, tu postoji jedan izraz – advertising bubble. On se odnosi na činjenicu da su kreativci koji rade u marketinškim agencijama većinu svog vremena okruženi drugim kreativcima. To znači da su stalno okruženi kreativnim idejama, reklamnim kampanjama, oglašivačkim intrigama, politikom itd. Po mom mišljenju, to je previše advertisinga! Vaša kreativna rešenje treba da pobegnu od ovog okruženja i vrate se u realan svet. Radoznalost je upravo to što nam u ovome pomaže. Dakle, moj savet je da ostanete radoznali i da istražujete, da budete u kontaktu sa novim ljudima različitih interesovanja. I tu ne mislim samo na umetnike, programere ili muzičare… Mislim na inženjere, ljude koji uzgajaju povrće, taksiste, žene koje prodaju cveće na ulici itd. Postoje pametni i kreativni ljudi svuda oko nas i oni mogu da nas inspirišu“, smatra on i dodaje da kreativni direktori imaju još jednu važnu ulogu – stvaranje novih ideja. Oni moraju da stvore u agenciji ambijent u kome ideje mogu da rastu, gde postoji zdrava konkurencija, ambijent u kome se ljudi inspirišu, međusobno dele informacije i bore se za ono u šta veruju.

I poslednje, ali ne i najmanje značajno, u ovoj oblasti je važno konstantno ulaganje u mlade naraštaje. „Mladi su budućnost. Oni treba da gledaju na advertising kao na seksi industriju, jer naš posao to zaista i jeste. Ako ne uspemo da ih očaramo našom industrijom, oni će izabrati neki drugi kreativan posao. Zastanite na sekundu, osvrnite se i razmislite koliko ste zaista inspirativni, drugačiji, i šta nekome zaista možete da ponudite. Mladi talenti su moćni, ali i krhki. Njih treba ohrabriti“, kaže Dobre.

Njegovo celokupno predavanje možete odslušati na Prvom nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015, koji će biti održan 29. oktobra u Beogradu, pod sloganom „Ideje koje opstaju“.

Pročitajte i ovo...