Home VestiEkonomija „Fiat“ radi sa trećinom kapaciteta, radnicima plate pale ispod 40.000 dinara

„Fiat“ radi sa trećinom kapaciteta, radnicima plate pale ispod 40.000 dinara

by bifadmin

Vodeći izvoznik u Srbiji, kompanija „Fiat Chrysler Automobiles“ i dalje čeka dobijanje novog modela ali i ishod pregovora o bescarinskom izvozu modela „500L“ na rusko tržište. Trenutno je u „Fiat“-ovoj fabrici u Kragujevcu smanjena proizvodnja pa zaposleni opet imaju neradne dane što je uticalo i na njihove mesečne zarade.

Neradni dani, prekidi u proizvodnji, neostvarena obećanja o dobijanju novog modela kao i izvozu na nova tržišta poput ruskog, zabrinuli su radnike u fabrici automobila u Kragujevcu.

“Trudili smo se da se država kao suvlasnik 33% akcija aktivno uključi. Zbog toga smo još od 2014. godine stalno pisali i premijeru i predsedniku države, jer je činjenično stanje takvo da proizvodnja neće biti uvećana bez novog modela ili nekog novog tržišta”, kaže Zoran Marković, predsednik Samostalnog sindikata u „Fiatu“.

Dnevnica zaposlenima u „Fiatu“ je neradnim danima umanjena pa tada dobijaju 65% od pune zarade.

“Jedna ili dve nedelje u toku meseca otpadnu i onda dolazimo u takvu situaciju da smo ispod tog nekog republičkog proseka, tako da naši radnici sada imaju platu nešto ispod 40.000 dinara, što je apsolutno nedovoljno za jedan normalan i život, a naročito je nedopustivo to u jednoj multinacionlanoj kompaniji koja je na svetskom glasu”, kaže Zoran Marković.

Iako je fabrika u Kragujevcu projektovana da proizvodi 300.000 jedinica trenutno se u pogonima fabrike radi trećinom kapaciteta, rukovodstvo fabrike nije želelo da se oglašava povodom sve češćih prekida u proizvodnji.

Radnici „Fiata“ sve češće imaju neradne dane, a prekidi u proizvodnji trajaće do kraja godine. Bez novog modela ili novog tržišta neće se ni povećati proizvodnja u „Fiatu“, što najviše i brine 5.000 zaposlenih u ovoj fabrici.

Inače, Grupacija „Fiat Chrysler Automobiles“ zabeležila je gubitak od 300 miliona evra u trećem kvartalu uprkos dobrim rezultatima u Severnoj Americi i oporavku u Evropi, pre svega zbog troškova povlačenja neispravnih vozila.

 

 

Izvor: eKapija

Pročitajte i ovo...