Budućnost štampe pripada inkdžet štampi, uveren je Akim Bukmakovski iz kompanije Epson, koja je u ovom trenutku vlasnik oko 50.000 živih patenata i svake godine registruje oko 5.000 novih. Kompanija u istraživanja i razvoj investira oko šest odsto godišnjeg prometa, što je oko 1,3 miliona dolara dnevno. Istraživanja se uglavnom fokusiraju na štampače, inkdžet tehnologiju, projektore i OLED.
Kompanija Epson nedavno je objavila rezultate istraživanja prema kojima bi evropske kompanije mogle da uštede više od 55 miliona evra godišnje upotrebom inkdžet štampača. U studiji se prognozira da će ova vrsta štampača do 2019. godine osvojiti više od trećine tržišta uređaja za štampu.
„Danas se Epsonovi profesionalni inkdžet štampači koriste u razne svrhe, između ostalog, za štampu grafičkih rešenja, reklamnih materijala, dekoracija za zid, tekstila za ukrašavanje enterijera, odeće, fotografije i nalepnica… Inkdžet glave štampača predstavljaju vodeću tehnologiju za reprodukciju slika, jer omogućavaju apliciranje različitih vrsta mastila na različitim materijalima i to sa velikom preciznošću“, objašnjava Akim Bukmakovski, regionalni menadžer prodaje u Pro Graphics segmentu za centralnu Evropu i Balkan, kompanija Epson Europe. Komentarišući prognoze da će digitalna štampa u narednih pet godina postati vodeća na tržištu profesionalne štampe, Bukmakovski navodi kao njene glavne prednosti brzu i efikasnu produkciju velikog broja kvalitetnih proizvoda, niske troškove eksploatacije nezavisno od obima štampe i mogućnost proizvodnje materijala prema specifičnim zahtevima korisnika.
Kako to izgleda u praksi mogli su da vide početkom oktobra i posetici sajma Grafima u Beogradu, na kome je Epson promovisao svoje štampače za reklamne materijale i tekstil. „Usredsredili smo se na to da pokažemo kompanijama kako mogu diversifikovati svoje poslovanje i povećati profit na konkretnim primerima. Posetioci su imali priliku da vide kako pomoću Epson inkdžet štampača mogu proizvesti najrazličitije proizvode prema želji kupca – majice, odeću, ukrase, promotivne materijale, zavese, jastuke, abažure, navlake za nameštaj… Početkom avgusta promovisali smo naš najnoviji štampač za tekstil SureColor SC-F9200, koji će na srpskom tržištu biti dostupan već od polovine oktobra“.
Kao bitnu novinu ovog uređaja u odnosu na ostale proizvode iz iste serije, Bukmakovski ističe HDK mastilo koje obezbeđuje intenzivnu crnu boju i guste senke. Uređaj omogućava brzu štampu velikog obima uz odličan kvalitet i jasnoću boja. „Sa njim možete štampati na odeći, sportskoj opremi, proizvoditi dekoraciju za kuću, kao i reklamne materijale i zastave. Visok kvalitet štampe omogućuju PrecisionCore tehnologija štampe i dve glave štampača. Dvostruki sistem za snabdevanje mastilom obezbeđuje duži ciklus neprekidne štampe i samim tim trošite manje vremena na dopunu, dok UltraChrome DS mastila dodatno smanjuju potrebu za održavanjem i čišćenjem“.
Više od milion dolara ulaganja dnevno
Nova, revolucionarna PrecisionCore tehnologija glave štampača je rezultat jedne od najvećih investicija u istraživanje i razvoj u istoriji kompanije, ističe Bukmakovski. Epson je u ovom trenutku vlasnik oko 50.000 živih patenata i svake godine registruje oko 5.000 novih. Kompanija u istraživanja i razvoj investira oko šest odsto godišnjeg prometa, što je oko 1,3 miliona dolara dnevno. Istraživanja se uglavnom fokusiraju na štampače, inkdžet tehnologiju, projektore i OLED.
Naš sagovornik dodaje da je razvoj inovativnih inkdžet tehnologija usmeren i na značajno smanjenje štetnih uticaja na životnu sredinu, podsećajući da je Epson još 2008. promovisao cilj da do 2050. smanji emisije ugljen dioksida svih svojih proizvoda za 90 odsto. „Do 2014. godine smanjili smo emisiju ugljen dioksida za preko 39 odsto, proizvodnju otpada za gotovo 29 odsto, a potrošnju vode za više od 56 odsto. U tekućoj godini planiramo da ponudimo proizvode koji tokom životnog ciklusa imaju 50 odsto manji uticaj na okruženje, kroz smanjenje dimenzija i težine proizvoda, smanjenu potrošnju energije, izradu komponenti koje se mogu reciklirati i produžen radni vek“.
Nepunu deceniju ranije, nosioci razvoja digitalne štampe bile su Sjedninjene Države, Velika Britanija i odmah za njima Nemačka. Ali već tada su analitičari ukazivali da Japan, Kina i Indija ubrzano uvećavaju svoje učešće u ovom segmentu globalnog tržišta, zahvaljujući sve kvalitetnijim proizvodima po cenama koje su značajno pristupačnije u poređenju sa zapadnim proizvođačima. Komentarišući aktuelni raspored snaga u pogledu razvoja ove vrste tehnologija, Bukmakovski ističe da je inkdžet štampa vodeći trend „a inovacije u toj oblasti predvodi Japan, gde je Epson jedan od velikih igrača“. Samo u protekle dve godine Epson je predstavio 15 proizvoda za profesionalnu štampu „Sure“, među kojima su i „pioniri“ koji su zahvaljući unapređenom kvalitetu i multifunkcionalnosti kompaniji otvorili nova, i po rečima Bukmakovskog veoma važna tržišta.
Trenutno, na globalnom tržištu štampe, od pet ključnih oblasti Epson prednjači u dve. Prema učešću na tržištu vodeći je u segmentu matričnih štampača (69,7odsto) i projektora (21,7odsto), drugi u segmentu inkdžet štampača za poslovne korisnike (17,4 odsto), a treći po tržišnom učešću u oblasti inkdžet štampača za kućne korisnike (18,6 odsto) i štampača velikih formata (12,9 odsto). „Pri tom, Epson je jedina kompanija koja proizvodi svaku komponentu – od hardvera, glave štampača i mastila do softvera – koji zajedno daju najbolje performanse“, napominje Bukmakovski.
Podrška preduzetničkim idejama
Rezultati iz fiskalne 2014. godine pokazuju da kompanija generiše najveće prihode u oblasti proizvoda za standardnog korisnika, slede uređaji za prikaz slike, a zatim proizvodi za komercijalnu i vertikalnu industriju. Mada je štampa, najviše zahvaljujući digitalizaciji, odavno prerasla iz zanata u ogromnu industriju, Epson u svojoj poslovnoj strategiji posebno promoviše mogućnosti koje njegove tehnologije nude malim i srednjim preduzećima.
„Cilj Epsona je da malim firmama pruži mogućnost da istraže nove poslovne ideje za proizvodnju raznovrsnih personalizovanih proizvoda. Takve inovacije zahtevaju rešenja za manje obime štampe koja su pristupačna, pouzdana i jednostavna za korišćenje. Primera radi, naši proizvodi omogućavaju korisnicima da započnu profitabilan biznis štampanja na majicama uz minimalne troškove, ili produkciju najrazličitije promotivne robe, personalizovanih proizvoda i poklona, odeće i tekstilnih dekoracija za enterijer. Takođe, serija štampača velikih formata omogućava štamparima ne samo da štampaju grafička rešenja, reklamne materijale i banere, već i premium platna ili, na primer, zidne tapete“, nabraja Bukmakovski. On dodaje da je prednost Epsonovih proizvoda za male firme i veoma konkurentna cena. Na pitanje da li razlike u cenama iste serije proizvoda upućuju i na značajnije razlike u kvalitetu, naš sagovornik odgovara da je kvalitet isti, a da su razlike u broju dostupnih opcija i funkcionalnosti koje uređaj poseduje.
Bukmakovski ističe da će Epson nastaviti sa inovacijama koje su ga pozicionirale među vodeće igrače u industriji digitalne štampe, posebno na tržištima u razvoju i najavljuje planove kompanije da već do 2016. godine ponudi više od 30 profesionalnih štampača i pratećih mastila za tržišta štampe nalepnica, pakovanja, displeja, rešenja za prostorno obeležavanje, fotografija i tekstila.