Home TekstoviB&F Plus Aparati za domaćinstvo: Stabilno poslovanje na srpskom tržištu

Aparati za domaćinstvo: Stabilno poslovanje na srpskom tržištu

by bifadmin

Gorenje je među prvih pet izvoznika iz Srbije, gde trenutno proizvodi 24 odsto ukupne proizvodnje, najviše frižidere, a potom bojlere, dok u strukturi prodaje srpsko tržište učestvuje s oko osam odsto. S obzirom na kvalitan kadar i odličnu saradnju sa lokalnim zajednicama, Gorenje Grupa planira da u narednih pet godina obim proizvodnje u Srbiji podigne na 26 odsto ukupne proizvodnje.

Grupa Gorenje prisutna je u više od 90 zemalja sveta. Naši aparati pod globalnim robnim markama Gorenje i premijum markom Asko, pa i našim ostalim lokalnim markama prodaju se više od pedeset godina na slovenačkom tržištu i u Evropi, a poslednjih godina intenzivno se širimo na tržišta s velikim potencijalom rasta u Australiji, SAD, na Bliskom Istoku i jugoistočnoj Aziji. Trenutno, najviše smo prisutni u zemljama centralne i istočne Evrope, gde je fokusirana proizvodnja. Grupa je u 2015. postavila sopstvene kompeticijske razvojne centre za specijalne kategorije proizvoda u Švedskoj, Holandiji, Češkoj i Sloveniji, a naši proizvodni kapaciteti su, takođe, specijalizovani po produktnim grupama.

U trećem kvartalu 2015. godine, Grupa je zabeležila za 4 odsto veće prihode nego u istom periodu lane, a primljene porudžbine ukazuju da ćemo u četvrtom kvartalu ostvariti najveću kvartalnu prodaju u ovoj godini. Najviše prihode očekujemo na tržištima Beneluksa, nastavak dinamike iz drugog kvartala u Nemačkoj, Skandinaviji i zemljama istočne Evrope, a rast pre svega u Rusiji. Jaki četvrti kvartal predviđamo i na tržištima izvan Evrope, pre svega u Australiji, SAD i jugoistočnoj Aziji. Na godišnjem nivou, premašićemo planirane prihode, a rast je zasnovan kako na premijskoj robnoj marki Asko, tako i na robnoj marki Gorenje. Dobitak iz poslovanja pre amortizacije (EBIDA) procenjujemo na 80 miliona evra, a na čisti poslovni rezultat Grupe će, osim obima i strukture prodaje, u najvećoj meri uticati odnos kurseva, pre svega ruske rublje i američkog dolara u odnosu prema evru.

Širenje proizvodnje u Srbiji

Gorenje je sa svojim proizvodima u Srbiji prisutno već 65 godina i vodeći je proizvođač aparata za domaćinstvo. Na ovom tržištu, gde u poslednjih nekoliko godina ostvarujemo odlične rezultate, proizvodi se 24 odsto ukupne proizvodnje Grupe, a u strukturi prodaje srpsko tržište učestvuje s oko osam odsto. Najviše se proizvode frižideri, a potom bojleri, koje Gorenje izvozi na sva tržišta na kojima posluje. To je pozicioniralo kompaniju među prvih pet izvoznika u Srbiji i podiglo interesovanje drugih investitora za nova ulaganja na domaćem tržištu.

U Srbiji smo prisutni sa tri fabrike za proizvodnju kućnih aparata u Valjevu, Staroj Pazovi i Zaječaru, i s jednom u Kragujevcu, koja ima dugogodišnju tradiciju proizvodnje preserskih alata, alata za livenje plastike za automobilsku industriju i bele tehnike. U ove fabrike do sada smo uložili oko 100 miliona evra, a najviše smo investirali u proizvodnju rashladnih uređaja u Valjevu. Kompanija u Srbiji ukupno zapošljava više od 2.000 ljudi i sarađuje s oko tridesetak kooperanata. Trećinu naše nabavke čine globalne komponente, kao što su kompresori, a ostale dobavljače tražemo u blizini fabrika. Ključni uslovi saradnje su visok kvalitet koji zadovoljava naše standarde i fleksibilnost snabdevanja.

Srbija ima kvalitetan stručan kadar i veoma lojalne zaposlene, a Gorenje je razvilo i odličnu saradnju sa svim lokalnim zajednicama u kojima posluje. Zahvaljujući takvim prednostima, u prethodnim godinama smo kontinuirano proširivali proizvodnju, a prema strateškom planu do 2020. godine nameravmo da obim proizvodnje u Srbiji podignemo na 26 odsto ukupne proizvodnje.

Osim toga, mnogo napora ulažemo u unapređenje poslovanja, negovanje odnosa sa krajnjim potrošačima, posebno kada je reč o usluzi naše servisne mreže. Gorenje svuda, pa i u Srbiji, poštuje zakonsku regulativu u oblasti zaštite životne sredine i plaća eko taksu. Oni koji ne plaćaju naknade, za sebe pribavljaju ekstra profit, zbog čega su odgovorne kompanije dovedene u neravnopravan položaj na tržištu. Podizanje društveno odgovorne svesti kada je u pitanju upravljanje EEP otpadom i edukacija potrošača predstavljaju, takođe, naše strateško opredelenje.

Fokus na inovacijama

Poslovanje Gorenja na srpskom tržištu je stabilno uprkos padu tržišta kućnih aparata od oko 8 odsto prema istraživanjima GfK, a poslovanje u celom regionu zapadnog Balkana beleži, takođe, pozitivne trendove u odnosu na prošlu godinu.

Prema izboru potrošača i stručnog žirija, kompanija Gorenje proglašena je za “Najbolji strani brend koji se proizvodi u Srbiji“, u okviru akcije ”Najbolje iz Srbije”. Gorenje je jedan od omiljenih brendova kućnih aparata, sa u proseku 1,5 aparatom po domaćinstvu. Uprkos velikom cenovnom pritisku usled male kupovne moći, kompanija srpskim kupcima nudi energetski efikasne i moderno dizajnirane aparate, s ciljem da savremene životne trendove podrži inovacijama koje olakšavaju život.

Gorenje već godinama lansira svetske trendove u oblasti bele tehnike i kućnih aparata. Kolekcija Gorenje by Starck, proizvedena u saradnji s poznatim svetskim dizajnerom Filipom Starkom, predstavljala je izazov da se stvori nešto što je tehnološki besprekorno, vrhunskog dizajna, a da korsinici, istovremeno, mogu da kreiraju jedinstvene kuhinje, prilagođene njihovom načinu života, uz adekvatan odnos cene i kvaliteta. To, svakako, utiče na percepciju brenda kod potrošača i doprinosi većoj potražnji Gorenje aparata na svetskom nivou, ali i onih koji se proizvode na tržištu Srbije.

Grupa Gorenje je letos proširila saradnju sa japanskom korporacijom Panasonik u oblasti istraživanja i razvoja. Saradnja u oblasti razvoja počela je na programu veš mašina, a širi se na ostale programe, uključujući i program reshladne tehnike koju proizvodimo u Valjevu. U poslovnom smislu, od početka dugoročnog strateškog partnerstva obim posla sa Panasonikom svake godine dupliramo, a procenjujemo da je potencijal više od 100 miliona evra.

Strategija Gorenje Grupe bazira se na globalnom rastu. Narednih godina planiramo da ulažemo pre svega u inovativne proizvode i u širenje naših globalnih robnih marki Gorenje i Asko na tržišta izvan Evrope, u segmentu višeg cenovnog niva. Cilj nam je da do 2020. godine povećamo promet za 35 odsto, ostvarimo 1,56 milijarde evra prihoda i dostignemo stabilan rast dobiti iz poslovanja (EBIT) na nivou od 70 miliona evra.

 

 

 

Franjo Bobinac, predsednik Uprave Gorenje Grupe
Biznis top 2014/15.

Pročitajte i ovo...