Home VestiEkonomija B&F Reč nedelje: Doček Nove godine

B&F Reč nedelje: Doček Nove godine

by bifadmin

Sezona proslava na gradskim trgovima u Srbiji još uvek nije gotova, s obzirom da se sutra tradicionalno obeležava još jedna Nova godina, ovaj put nešto skromnije, barem kad su ulični koncerti u pitanju.

Kad smo već kod njih, praktično jedine vesti u zemlji nekoliko dana pre i posle Nove godine, one zvanične, odnosile su se na to ko će od muzičara nastupati u kom gradu i za koje pare. Na stranu iz kojih budžeta je sve to plaćeno.

Niotkuda se, kao jedan od učesnika novogodišnjeg vašara pojavio i naš najnoviji sugrađanin Stiven Sigal, koji nije ni glumac ni muzičar, ali je ipak svirao bluz u glavnom programu na beogradskom Trgu republike, zajedno sa Lepom Brenom.

Docek Nove godine 1

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali je nekoliko dana ranije istakao da je organizacija tog dočeka koštala Grad oko 22 miliona dinara, ali da je to dobra investicija s obzirom da će se zbog popunjenih kapaciteta hotela i dolaska čak 150.000 (!) bugarskih turista značajno, makar kratkoročno, oporaviti domaća ekonomija.

Mali je tom prilikom istakao da je na prošlom „dočekivanju“ Nove godine, dakle srećne i uspešne 2015, Beograd od oko 60.000 turista prihodovao između 15-17 miliona evra.

Međutim, taj priliv novca, ako ga je uopšte i bilo, građani Srbije, pored vlasnika i menadžera hotela, nisu osetili na najbolji način, a mahom su i sami trošili za doček, u proseku između 20 i 50 evra – osim ako nisu bili na trgovima.

Docek Nove godine 2

Pa osim toga što se stotinak hiljada Bugara za noć između 31. decembra i 1. januara naizgled izgubilo na ulicama Beograda i drugih srpskih gradova (procenjeno je da je na Trgu republike bilo nekoliko desetina hiljada posetilaca), u poslednji trenutak došlo je i do pretumbavanja liste učesnika, pa je tako Ceca, planirana za Beograd, pa potom za reprizu u Novom Sadu, na kraju završila na dočeku u Kruševcu, za koji se ni danas ne zna ko ga je i koliko platio…

realtime_logo (1)

Reč nedelje je naša stalna rubrika – svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.

Pročitajte i ovo...