Preduzeća koja se bave zanatskom proizvodnjom piva postala su žrtva sopstvenog uspeha – velike multinacionalne korporacije počele su veoma ozbiljno da prate promenu načina konzumacije piva i već je uočljiv trend pripajanja malih pivara njima.
Škotski proizvođač piva Brew Dog objavio je da je u prošloj godini nekoliko malih zanatskih pivara prodato ili pripojeno velikim kompanijama. “Korporacije koje su uništavale i komercijalizovale pivo u poslednjih 50 godina sada pokušavaju da osvoje male pivare koje su se probile na tržište baš zato što su nudile nešto novo, nešto drugačije”, piše na blogu osnivača Brew Dog-a koji je objavljen kao reakcija na prodaju pivare Camden Town Brewery kompaniji AB InBev, najvećem proizvođaču ovog napitka na svetu, koji ima 25% udela na svetskom tržištu. Naravno, pod pretpostavkom da ova prodaja sigurno neće biti poslednja ove vrste.
“U SAD kao i u Velikoj Britaniji, gde i nastaju ovi trendovi, intenziviran je proces pripajanja malih pivara velikim korporacijama”, kaže Džoni Forsajt, analitičar koji prati oblast pića u Mintelu, kompaniji za istraživanje tržišta. A, stručnjaci su saglasni da posle ovakvih kupovina kvalitet piva usled masovne proizvodnje i drugačije cenovne politike neminovno opada.
Inače, male pivare su atraktivne korporacijama jer su do sada brže reagovale na promene ukusa potrošača, koje su “olakšavale” budžet velikih proizvođača piva. U Britaniji je na primer u poslednjih pet godina pala prodaja piva za osam odsto, ali je taj pad ublažio rast potrošnje ovog pića u 2014. i 2015. godini, što koincidira sa porastom količine zanatski proizvedenog piva na tržištu. I u Sjedinjenim Državama prodaja poznatih piva pada od 90-ih godina prošlog veka, ali raste potrošnja zanatskih piva.
U 2014. godini zanatski proizvedeno pivo je imalo udeo na američkom tržištu od 11% a 19% vrednosti od ukupne prodaje piva.
Izvor: CNBC