Home VestiEkonomija Da li korporacije kupovinom zanatskih pivara uništavaju kvalitet ovog pića?

Da li korporacije kupovinom zanatskih pivara uništavaju kvalitet ovog pića?

by bifadmin

Preduzeća koja se bave zanatskom proizvodnjom piva postala su žrtva sopstvenog uspeha – velike multinacionalne korporacije počele su veoma ozbiljno da prate promenu načina konzumacije piva i već je uočljiv trend pripajanja malih pivara njima.

Škotski proizvođač piva Brew Dog objavio je da je u prošloj godini nekoliko malih zanatskih pivara prodato ili pripojeno velikim kompanijama. “Korporacije koje su uništavale i komercijalizovale pivo u poslednjih 50 godina sada pokušavaju da osvoje male pivare koje su se probile na tržište baš zato što su nudile nešto novo, nešto drugačije”, piše na blogu osnivača Brew Dog-a koji je objavljen kao reakcija na prodaju pivare Camden Town Brewery kompaniji AB InBev, najvećem proizvođaču ovog napitka na svetu, koji ima 25% udela na svetskom tržištu. Naravno, pod pretpostavkom da ova prodaja sigurno neće biti poslednja ove vrste.

“U SAD kao i u Velikoj Britaniji, gde i nastaju ovi trendovi, intenziviran je proces pripajanja malih pivara velikim korporacijama”, kaže Džoni Forsajt, analitičar koji prati oblast pića u Mintelu, kompaniji za istraživanje tržišta. A, stručnjaci su saglasni da posle ovakvih kupovina kvalitet piva usled masovne proizvodnje i drugačije cenovne politike neminovno opada.

Inače, male pivare su atraktivne korporacijama jer su do sada brže reagovale na promene ukusa potrošača, koje su “olakšavale” budžet velikih proizvođača piva. U Britaniji je na primer u poslednjih pet godina pala prodaja piva za osam odsto, ali je taj pad ublažio rast potrošnje ovog pića u 2014. i 2015. godini, što koincidira sa porastom količine zanatski proizvedenog piva na tržištu. I u Sjedinjenim Državama prodaja poznatih piva pada od 90-ih godina prošlog veka, ali raste potrošnja zanatskih piva.

U 2014. godini zanatski proizvedeno pivo je imalo udeo na američkom tržištu od 11% a 19% vrednosti od ukupne prodaje piva.

 
Izvor: CNBC

Pročitajte i ovo...