Home VestiEkonomija Ukupna premija Triglav osiguranja Srbija u 2015. porasla za gotovo četvrtinu

Ukupna premija Triglav osiguranja Srbija u 2015. porasla za gotovo četvrtinu

by bifadmin

Triglav grupa je 2015. godinu završila u skladu sa strateškim usmerenjima. Fakturisala je 919,1 milion evra premije osiguranja i saosiguranja, što je 4% više od planiranog i 3% više nego godinu pre toga. Dobit Grupe pre oporezivanja iznosila je 102,5 miliona evra, što je 20% više od planiranog i 2% više nego u 2014. godini.

Dobro poslovanje Grupe u osnovnoj delatnosti imovinskih osiguranja odražava i poboljšani kombinovani koeficijent, koji je snižen na 92,8% te je za 3,5 postotnih bodova bolji od planiranog i od vrednosti u 2014. godini, a za 2 postotna boda je bolji od dugoročne prosečne ciljne vrednosti (95%).

Triglav osiguranje Beograd, koje je deo Triglav Grupe, u 2015. godini ostvarilo je rast premije osiguranja od 24% (obračunato u evrima) u odnosu na isti period prethodne godine, te je za 0,5 odstotna poena poboljšalo položaj na srpskom tržištu osiguranja i sada iznosi 4,2 procenta.

Na razvojno važnom sektoru zdravstvenih i penzijskih osiguranja, Triglav grupa je preuzela Skupnu pokojninsku družbu, drugog najvećeg slovenačkog ponuđača dobrovoljnih penzijskih osiguranja. Prošlogodišnje dobre poslovne rezultate pozitivno je obeležio i rast premija na tržištima izvan Slovenije, odsutstvo masovnih štetnih događaja, ali i ne baš povoljna situacija na tržištima kapitala.

Rast premije Grupe i jačanje tržišnih udela van Slovenije

Grupa je u 2015. godini fakturisala 919,1 milion evra premija osiguranja i saosiguranja, što je za 4% više od planiranog i za 3% više nego u godini pre toga. Na slovenačkom tržištu Triglav grupa sa 36% udela na tržištu uverljivo zauzima vodeći položaj. Osim matičnog društva, na ovom tržištu još posluju Triglav, Zdravstvena zavarovalnica i Skupna pokojninska družba, novo zavisno društvo u Grupi.

Premija Zavarovalnice Triglav dostigla je 586,3 miliona evra (1% manje nego 2014), dok je Triglav, Zdravstvena zavarovalnica fakturisala 1% više premija u poređenju sa 2014. U Sloveniji, Triglav grupa, na tržištu imovinskih osiguranja ima udeo na tržištu od 44%, na tržištu životnih osiguranja 35%, a na tržištu zdravstvenih osiguranja 23%. U Hrvatskoj je premija zabeležila rast od 8%, u Srbiji od 24%, a u Makedoniji od 13%. Na crnogorskom tržištu rast premije je iznosio 10%, a u Bosni i Hercegovini 9%.

Dobri poslovni rezultat i poboljšan kombinovani koeficijent

Poslovna dobit Grupe pre oporezivanja iznosila je 102,5 miliona evra, što je za 20% više od planiranog i za 2% više nego 2014. godine. Neto dobit u visini od 88,9 miliona evra je za 24% viša od planirane i za 4% viša nego prethodne godine. Dobro poslovanje u osnovnoj delatnosti imovinskih osiguranja odražava i poboljšani kombinovani koeficijent Grupe, koji se smanjio na 92,8%, te je za 3,5 postotnih bodova bolji od planiranog i od vrednosti u 2014. godini, a za dobra 2 postotna boda bolji od dugoročne prosečne ciljne vrednosti (95 %).

Zahtevna situacija na tržištima kapitala

Na poslovanje osiguravajućeg društva utiču i različita finansijska ulaganja, s obzirom na to da predstavljaju i najveći deo sredstava. Zbog nesigurne situacije na tržištima kapitala, s izrazito niskim kamatnim stopama u 2015. godini, prinosi od finansijskih ulaganja Grupe, bez prinosa investicija onih osiguranika životnih osiguranja koji preuzimaju investicioni rizik, bili su za 16% niži nego prethodne godine.

Visoke ocene boniteta

Finansijsku stabilnost i uspešno poslovanje Grupe Triglav potvrdile su i u 2015. godini dobijene visoke ocene boniteta obe bonitetne agencije S&P i A.M. Best. Agencija S&P je poboljšala svoju srednjoročnu prognozu iz stabilne u pozitivnu, a agencija A.M. Best je dotadašnju pozitivnu prognozu ponovo potvrdila. Na visoki nivo finansijske stabilnosti ukazuje i za 2% viši celokupni kapital (704 miliona evra), kao i za 11% povećane bruto tehničke rezerve Triglav grupe (2.600,4 miliona evra). Obe kategorije su garancija i osnov za uravnoteženo poslovanje i za obezbeđivanje dugoročne bezbednosti osiguranika Triglav grupe.

Visoka adekvatnost kapitala i obnovljena politika dividende

Sa početkom 2016. godine, Zavarovalnica Triglav je počela da koristi nadograđen sistem upravljanja rizicima u skladu sa zakonskim propisima iz Solventnosti II. Nov režim menja kulturu poslovanja, uvodi nadograđeni sistem upravljanja rizicima i određuje vrednovanje uticaja pojedinih poslovnih odluka na profil rizika osiguravajućeg društva, na kapital i na finansijsko stanje. Triglav grupa i prema novim proračunima zadržava visoku adekvatnost kapitala, koja varira u ciljnom rasponu adekvatnosti kapitala Grupe u iznosu između 250% i 300%. U skladu s obnovljenom politikom isplate dividende, koja je deo politike upravljanja kapitalom Grupe, Nadzorni odbor i Uprava Zavarovalnice Triglav predlažu Skupštini akcionara društva isplatu dividende u visini od 2,50 EUR po akciji, a u ukupnoj visini od 56.837.870,00 EUR.

U skladu s predlogom za dividende, biće isplaćeno 64% neto dobiti Triglav grupe za 2015, odnosno 87% bilansne dobiti Zavarovalnice Triglav za 2015. godinu. Nadzorni odbor i Uprava ocenjuju da će, i nakon isplate dividendi u visini koja se predlaže, adekvatnost kapitala Triglav grupe ostati u ciljnom rasponu. To je od bitnog značaja za održavanje visoke finansijske stabilnosti Grupe, sigurnosti njenog poslovanja i uspešnu realizaciju planiranih strateških usmerenja.

„U 2016. godinu ušli smo s moćnim kapitalom i prema režimu Solventnost II, što Nadzornom odboru i Upravi omogućava da predlože Skupštini akcionara isplatu dividende u visini od 2,50 EUR bruto po akciji. Naša pažnja je već usmerena dalje na budućnost. S obzirom na ovogodišnje očekivane prilike, planiramo poslovni rezultat pre oporezivanja Grupe između 80 i 90 miliona evra, konsolidovanu bruto premiju osiguranja u visini od oko 900 miliona evra i kombinovani koeficijent od oko 95%. Težište aktivnosti ostaće na osiguravajućoj delatnosti, jer su naš glavni cilj zadovoljni osiguranici. Uzimajući u obzir prilike na tržištima, mi ćemo jačati i poboljšavati ponudu, te razvijati prodajne kanale, pri čemu će uvođenje savremenih tehnologija na svim nivoima poslovanja biti značajan izvor naših konkurentnih prednosti“, izjavio je Andrej Slapar, predsednik Uprave Zavarovalnice Triglav.

Triglav grupa u Srbiji

Triglav osiguranje Srbija u 2015. godini postiglo je rast ukupne premije osiguranja za 24% (obračunato u evrima) u odnosu na 2014. godinu. Takođe, nastavljen je rast premije i u segmentu životnog osiguranja – za 11% (obračunato u evrima). U istom periodu, Društvo je započelo temeljan rad na podizanju nivoa svesti o potrebama za osiguranjem i u svoju ponudu uvrstilo nove proizvode kao što je osiguranje potraživanja, namenjeno velikim proizvođačima i distributerima roba i usluga, ali i proizvode vezane za osiguranje u poljoprivredi sa osnovnim fokusom na osiguranje životinja kroz inovacije, kako za Triglav grupu, tako i za tržište Srbije. Triglav osiguranje je u potpunosti bilo usmereno na dalje unapređenje kvaliteta usluga, optimizaciju procesa, proširivanje i unapređenje prodajne mreže, kao i na repozicioniranje brenda Triglav na tržištu uz pomoć komercijalnih i sponzorskih aktivnosti.

„Prošlu godinu ćemo pamtiti kao prekretnicu u poslovanju Triglav osiguranja u Srbiji. Uradili smo veliki posao u godinama koje su prethodile na uređivanju sistema u Društvu i pripremi za ozbiljne poslovne poduhvate. Zabeležili smo rast za skoro četvrtinu ukupne premije u odnosu na isti period prethodne godine, poboljšali položaj na 4,2 procentnih bodova tržišnog učešća i time zadržali šesto mesto na tržištu osiguranja. Sve to nas rangira među najbolje osiguravajuće kuće na tržištu, ali nam i stvara obavezu da profitabilnost održimo na planiranom nivou uz konstantan napredak u vrstama osiguranja i kvalitetu usluga koje pružamo našim klijentima. U Društvu u Srbiji je u 2015. godini, stvorena pozitivna klima i povoljan ambijent za rad, te je Triglav osiguranje prepoznato kao kompanija sa izraženom razvojnom komponentom za stručne mlade kadrove“, rekao je Dragan Marković, generalni direktor Triglav osiguranja Beograd.

Pročitajte i ovo...