Srbija je ostvarila 1,2 mlrd USD prihoda od turizma, a Beograd oko 60% ukupne zarade, saopštio je Nacionalni savet za razvoj turizma Srbije, na konferenciji „Unapređenje turističke ponude Beograda“.
Beograd se deklariše kao destinacija za četiri vrste turizma: takozvani sitibrejk, kao sportsko-kulturno-koncertno odredište, kongresna i destinacija za investicije.
Tijana Maljković, sekretarka za privredu Grada Beograda, podsetila je da je u prošloj godini organizovano 20% manifestacija više nego 2014. „Ovog decembra i januara grad je zaradio oko 90 mil EUR od svih manifestacija i turista, a uložio 27 miliona dinara“, istakla je Maljkovićeva.
U Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija napominju da je počela redovna preventivna kontrola turističkih agencija koje posluju u Srbiji kao organizatori putovanja.
„To je veliki posao, posebno ako se zna da u Beogradu imamo 280 licenciranih agencija što je više od 51% od njihovog ukupnog broja u Srbiji. Turisti se najviše žale na nepridržavanje programa putovanja i neizvršenje svih usluga koje su predviđene. Njihove primedbe odnose se na kvalitet hotela i soba koji nisu odgovarajuće kategorije, nedovoljno ljubazno osoblje, nepostojanje internet konekcije, preveliku udaljenost od plaže, kvalitet hrane, ljubaznost lokalnih predstavnika agencija…“, nabraja Gordana Radosavljević, pomoćnica ministra za turističku inspekciju.
Izvor: eKapija, Politika