Kompanije Qlik i Adacta predstavile su poslovnoj javnosti Srbije najaktuelnija rešenja i praktična iskustva iz oblasti poslovne analitike sa internacionalne Qlik Sense turneje koja se održava u 88 gradova širom Evrope u periodu od maja do jula ove godine.
Qlik je već šestu godinu za redom među liderima u oblasti rešenja za poslovnu inteligenciju, a softversku platformu ove kuće danas koristi više od 36.000 poslovnih organizacija u više od 100 zemalja, uključujući kompanije iz Adriatic regiona (Srbija, Slovenija, Hrvatska i BiH).
Na konferenciji „Qlik Sense 2016“ u Beogradu predočeni su načini na koji vizuelna analitika doprinosi razvoju kompanija širom sveta, uz detaljan uvid u Qlik asocijativni model stvaranja kompleksnih veza između dostupnih podataka koji omogućava kompletan uvid u sve njihove tajne.
Pšemek Zabludovski, arhitekta softverskih rešenja u kompaniji Qlik, prezentovao je mogućnosti i odlike najnovije verzije Qlik Sense alata za poslovnu analitiku, ohrabrivši prisutne da uvek mogu i treba da očekuju više – kako od podataka koje već imaju u svojim organizacijama, tako i od softverskih rešenja uz pomoć kojih se angažuju i koriste za stvaranje suštinske vrednosti u poslovanju. Kao glavne prednosti Qlik Sense alata on je istakao naprednu vizuelizaciju podataka i mogućnosti boljeg sagledavanja i izvlačenja najvažnijih informacija iz mora dostupnih podataka.
„Na osnovu rezultata koji se jednostavno dobijaju i lako tumače, mnogo je izvesnije da ćete doneti utemeljene i kvalitetnije poslovne odluke“, naglasio je Zabludovski. Qlik Sense BI, pri tom, oslobađa veliki poslovni potencijal zato što mogu da ga koriste svi zaposleni u kompanijama, bez potrebe da „naručuju“ i čekaju tražene izveštaje i analitiku od svojih IT odeljenja.
Brzi i merljivi efekti primene u praksi predočeni su na iskustvima Adactine implementacije Qlik rešenja u kompaniji Alca trgovina. Uvođenjem savremenog Qlik BI rešenja, ova renomirana logističko-distributerska kuća u Srbiji značajno je unapredila efikasnost i realizaciju prodaje.
„Kompletan uvid u podatake celokupnog dnevnog poslovanja, na svim nivoima, sada imamo za manje od 2 minuta. Proces analitike koji je ranije trajao čak i duže od jednog dana sveli smo na minimum uz pomoć rešenja BI Qlik View“, potvrdio je Nikola Mičić, IT menadžer Alca trgovine.
Rešenje QlikView otvorilo je potpuno novi način za obavljanje posla u Alca trgovini, koji u potpunosti prepušta kontrolu nad podacima korisniku. Za razliku od tradicionalne poslovne analitike (BI)*, gde je samo nekolicina ljudi bila angažovana na kreiranju detaljnih uvida i analitike podataka, u Alca trgovini su prednosti napredne analitike poslovnih podataka sada omogućene svakome – dodao je Mičić ističući fleksibilnost prilagođavanja rešenja konkretnim potrebama u okviru svoje organizacije.
Adacta je jedini Qlik partner u Adriatic regionu koji svoje poslovanje razvija u pet zemalja. Iskustvo dugo sedam godina i više od 100 uspešno završenih Qlik implementacija pomogli su u razvijanju Business Intelligence rešenja posebno prilagođenih potrebama svake kompanije.