Bosch je, kao vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završio fiskalnu 2015. godinu u Srbiji sa ukupnom prodajom od 11,6 milijardi dinara (94,1 miliona evra), uključujujući prodaju trećim licima i interne isporuke povezanim preduzećima. U poređenju sa prethodnom godinom, ukupna prodaja povećana je za 135 procenata. Prodaja trećim licima u Srbiji iznosi 4,7 milijardi dinara (38 miliona evra) što predstavlja rast od 24 procenta. Akvizirano zajedničko preduzeće, BSH Hausgeräte GmbH, doprinelo je ukupnom prodajom od 1,7 milijardi dinara (13,6 miliona evra).
“Očekujemo da se naše poslovanje pozitivno razvija i u 2016. godini”, kaže Jovanka Jovanović, generalna direktorka kompanije Bosch u Srbiji. Bosch Srbija zaposlio je oko 800 saradnika u 2015. godini, što je dvostruko više u poređenju sa prošlom godinom usled povećane potražnje u proizvodnji i usluga koje za Bosch Grupu obavlja na globalnom nivou. Kompanija planira da nastavi sa povećanjem broja zaposlenih u 2016. godini.
Osim toga, Bosch grupa investirala je oko 10 miliona evra u Srbiju u 2015. godini a do sada je ukupna investicija u fabriku za proizvodnju sistema i metlica brisača od početka projekta dostigla preko 35 miliona evra.
Ova kompanija je prošle godine otvorila i dva nova odeljenja u Srbiji u okviru informaciono-komunikacionih tehnologjia (ICT): Mobiliti Medija (MOME) i E-trgovina električnim ručnim alatima. Oba odeljenja nude različite poslovne mogućnosti za Java stručnjake koji dizajniraju backend usluge i aplikacije za IOS/Android platforme, kao i za IT profesionalce koji podržavaju projekte e-trgovine agilnim metodologijama. MOME razvija aplikacije za povezivanje vozila sa smart telefonima i otvara širok asortiman povezanih usluga kao što su pregled i kontrola stanja vozila i slanje obaveštenja vlasniku o kvarovima, u slučaju saobraćajnih nesreća. Odeljenje za E-trgovinu električnim ručnim alatima koordinira razvoj internet prodavnica za različite brendove širom sveta.
Sedište kompanije Bosch Srbija preseljeno je na novu adresu u ulici Milutina Milankovića 9ž u septembru 2015. godine, što je kompaniji omogućilo da svojim zaposlenima ponudi inspirativne radne uslove, otkloni prepreke u komunikaciji i ojača timski rad među zaposlenima. Prostorije nazvane “Prostor za opuštanje” i “Zona zabave” podstiču interakciju, produktivnost i kreativnost. Time kompanija Bosch nastavlja da pokazuje da atraktivne radne uslove za svoje zaposlene smatra prioritetom i preduslovom za uspešne rezultate kompanije.
Kako bi unapredila stručnost svojih zaposlenih u Srbiji, kompanija Bosch nudi dualno obrazovanje i stalnu obuku – u zemlji kao i centrima za obuku Bosch grupe u Evropi. Do kraja 2015. godine, više od 65 procenata zaposlenih prošlo je intenzivnu obuku.
Bosch lansira inovativne nove proizvode na srpsko tržište
Bosch lansira i nekoliko novih tehnologija i rešenja na srpsko tržište, uključujući povezane proizvode za Internet stvari – Internet of Things (IoT). Na primer, odeljenje Električni ručni alati predstaviće oko 55 novih proizvoda na srpsko tržište u 2016. godini. Ovo odeljenje u sve većoj meri razvija proizvode namenjene određenom tržištu u četiri poslovna segmenta: električni ručni alati, prateća oprema, uređaji za merenje i baštenski alat. Neki od ovih proizvoda su novi kombinovani laseri GCL 2-15, GCL 2-50. Uključuju aplikacije za smart uređaje koji omogućavaju lakše merenje i dokumentovanje rezultata merenja. Istaknut primer još jedne takve aplikacije je Master merenja (Measuring Master). Ova aplikacija kombinuje sve naše postojeće aplikacije za merenje u jednu.
Odeljenje Termotehnika takođe je predstavio dva važna inovativna proizvoda na srpskom tržištu početkom godine, od kojih je jedan CT100 regulator koji korisnicima omogućava da prilagode temperaturu u svom domu ili da promene program grejanja uz upotrebu mobilne aplikacije. Na jedan regulator može se povezati do pet smart uređaja , a grejanjem se može upravljati sa bilo koje lokacije sa pristupom bežičnom internetu. Drugu inovaciju predstavljaju solarni vakuumski kolektori, čime se dalje širi ponuda energetski efikasne opreme. U pitanju su veoma efikasni solarni kolektori čije osobine omogućuju rad i u regionima sa niskim temeperaturama, odnosno u uslovima manje osunčanosti.
AVIOTEC kamera je nov proizvod koji je na tržište lansirao ogranak Sigurnosni sistemi, koji svojim novim rešenjima nudi pouzdanu i ranu detekciju požara. Kamera koristi pametne algoritme koji mogu identifikovati dim i vatru čim uđu u opseg koji pokriva kamera. Prikazivanjem kvalitetnih HD video snimaka u realnom vremenu pruža dobar prikaz situacije prilikom gašenja požara.
Početkom 2016. godine BSH Kućni aparati već su lansirali inovativnu liniju NoFrost frižidera sa VitaFresh sistemom koji pomaže da se svežina hrane i vitamina zadrži u dužem periodu nego što je slučaj sa standardnim modelima. Drugi novi kućni aparati uključuju SilentMixx seriju Bosch blendera koji proizvode minimum buke, kao i novi CleverMixx baby ručni mikser koji je posebno pogodan za pripremu hrane za bebe.
Poslovni izgledi Bosch grupe širom sveta za 2016. godinu
Nakon rekordne 2015. godine, Bosch želi da i ove godine nastavi trend rasta. Vodeći dobavljač tehnologija i usluga očekuje da će njegova prodaja porasti od 3 do 5 procenata u 2016. godini. Govoreći nedavno na godišnjoj press konferenciji u Nemačkoj, CEO kompanije Bosch Volkmar Dener je rekao: „Planiramo rast ne samo na osnovu inovativnih proizvoda, već i na osnovu inovativnih usluga.” Na području umrežavanja, kompanija se fokusira na „3S“: senzori, softver i usluge. Bosch sve više koristi paletu povezanih usluga kako bi nadogradio čvrstu osnovu hardverskog poslovanja. Na ovaj način, korist za kompaniju ne nastaje samo kao rezultat poslovanja u okviru različitih tehnologija i industrija već i zbog ekspertize u okviru IT oblasti poslovanja. Ovoj strategiji doprinose i novoosnovani sektor Bosch Global Service Solutions, potom nedavno ustanovljen Bosch IoT Cloud, kao i Bosch Smart Home system koji je lansiran na početku 2016. godine.