Država je odlučila da više od 800 km pruga u Srbiji, za koje je utvrđeno da su ekonomski neisplative, poveri zainteresovanim lokalnim samoupravama i pokrajni na upravljanje. Iz Topličkog i Nišavskog okruga ističu da nemaju sredstava da se brinu o prugama, iako su im, kako građani kažu, potrebne.
Na pojedinim deonicama, na kojima vozovi godinama ne saobraćaju, ponovo biti uspostavljen saobraćaj, a na nekima zauvek ugašen.
Za godišnje održavanje pruge od Doljevca do Merdara, potrbeno je, tvrde stručnjaci, oko 270.000 EUR. Nijedna od pet opština Topličkog i Nišavskog okruga, kroz koje prolazi pruga, nema toliko planiranih para u budžetu.
Načelnik Nišavskog okruga Aleksandar Cvetković napominje da se Doljevac, Žitorađa, Kuršumlija i Blace nalaze među 46 najnerazvijenijih opština u Srbiji. – Zamislite kada bi smo im i ovu mogućnost za neki budući razvoj oduzeli, učinili bismo veliki greh prema tim ljudima – upozorio je Cvetković.
Da ovaj strateški važan železnički pravac ka Kosovu i Metohiji treba sačuvati, u Toplici i Nišu nema dileme.
Prugom od Doljevca do Meradara, dugom 88 kilometara, voz sada saobraća dva puta dnevno. Kreće se brzinom od 40-50 kilometara na sat. Iako stručnjaci kažu da je ova pruga ekonomski neisplativa, žitelji Topličkog i Nišavskog okruga tvrde da im je veoma važna.
Građani ističu da autobus košta 200 dinara, a voz 65 i dodaju da meštani sedam sela koriste prugu.
Izvor: eKapija