U drugom kvartalu 2016. godine, Henkel je zabeležio organski rast prodaje u iznosu od 3,2 odsto. Nominalno, prodaja je zabeležila pad od 0,9 odsto na 4,654 milijardi evra usled negativnog uticaja kursnih razlika u iznosu od 5,3 odsto. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) povećan je za 6,6 odsto, sa 768 miliona evra na 819 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) zabeležio je rast od 1,2 procentnih poena na 17,6 odsto. Prihod od prodaje povećan je sa 15,2 odsto na 16,3 odsto.
Finansijski rezultat smanjen je sa -11 miliona evra u drugom kvartalu 2015. godine na -1 milion evra u ovom kvartalu. Korigovani kvartalni neto prihod, nakon oduzimanja iznosa koji se pripisuju manjinskim akcionarima, porastao je za 8,8 odsto, sa 558 miliona evra na 607 miliona evra.
„Henkel je zabeležio snažan učinak u drugom kvartalu. Ostvarili smo značajan organski rast prodaje uz podršku snažnog rasta na tržištima u razvoju, kao i razvoja na razvijenim tržištima. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji zabeležio je rast od 8,5 odsto, na 1,40 evra, dok je korigovani prihod od prodaje porastao na 17,6, zabeleživši novi rekord za Henkel. Uspešan razvoj zabeležen je zahvaljujući sva tri poslovna sektora kompanije“, izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen.
Regionalni rezultati
U regionu Istočne Evrope, organski rast prodaje je iznosio 9,7 odsto u teškom tržišnom okruženju, a čemu je značajno doprinelo poslovanje u Rusiji, Turskoj i Poljskoj. Sa rastom organske prodaje, kom su doprinela sva tri sektora u iznosu od 6,1 odsto, tržišta u razvoju su opet zabeležila natprosečan doprinos organskom rastu grupe. Usled negativnih efekata kursnih razlika, nominalna prodaja pala je za 4,0 odsto, na 1,964 milijardi evra. Na razvijenim tržištima, prodaja je zabeležila organski rast od 1,0 odsto i iznosila je 2,659 milijardi evra.
Predviđanja za 2016. godinu
Henkel očekuje organski rast prodaje od 2 do 4 odsto u poslovnoj 2016. godini, porast korigovanog prihoda od prodaje od oko 16,5 odsto, kao i da će korigovani prihod po prioritetnoj akciji zabeležiti rast između 8 i 11 odsto.