Direktor fabrike Zastava INPRO, gde grupa radnika štrajkuje glađu, podneo je ostavku na to mesto iz kako je naveo, moralnih razloga, a radnici su odlučni da nastave protest do ispunjenja svih zahteva.
„Ostavku sam podneo iz moralnih razloga, svestan teške situacije u kojoj se nalaze štrajkači i zato što neću da budem odgovoran za eventualne posledice po njihovo zdravlje“, rekao je agenciji Beta direktor Zastave INPRO Branko Veljović.
Veljović je agenciji Beta rekao da je o svojoj ostavci u petak kasno uveče obavestio i gradonačelnika Kragujevca Radomira Nikolića, državnog sekretara u ministarstvu privrede kao i direktora Grupe Zastava vozila Dragana Srejovića.
On je naveo da posle svih dešavanja i sam traži da se preispita poslovanje fabrike kao i postupak nedavne prodaje dela preduzeća francuskom partneru.
Grupa radnika sa invaliditetom Zastava INPRO odlučila je da ne prekida štrajk glađu ni posle ostavke direktora, jer ne odustaje od ispunjenja svih zahteva.
U Zastavi INPRO 11. oktobra štrajk glađu počelo je 28 invalida rada, od ukupno 132 zaposlenih u tom preduzeću.
Oni štrajkuju zbog neisplaćenih zarada, protiveći se najavi proglašavanja tehnološkog viška. Radnici sumnjaju i u malverzacije rukovodstva, a jedan od zahteva bila je i smena direktora.
Da podsetimo, ova kompanija je deo privrednog društva Zastava Automobili i proizvodi prikolice, ručne alate, kontejnere i metalnu galanteriju. Zastava Inpro najviše prodaje prikolice, i to 90% na stranim tržištima, a direktor Branko Veljović, kada smo mi bili u poseti ovom preduzeću, nadao da će, i pored neizvesnosti oko sudbine „roditeljske“ firme, nastaviti proizvodnju, te da će im biti potrebno još zaposlenih.
Međutim, posle toga kompanija je objavila javne pozive za kupovinu njene pokretne imovine za koju se javila samo francuska kompanija „Trigano prikolice“. Iako je prodala ovaj deo imovine Zastava INPRO je ipak nastavila da proizvodi automobilske i prikolice za prevoz čamaca, glisera, stoke i drugog.
Francuska firma je naime kupila opremu za proizvodnju priključnih vozila od INPRA i preuzela 160 radnika kragujevačke fabrike. Francuzi koji su još letos u Srbiji registrovali firmu Trigano prikolice, od 1. septembra su, na oko 4.500 kvadratnih metara pogona Zastave oružje „Sivi dom“ započeli sopstvenu proizvodnju priključnih vozila, namenjenih isključivo inostranim tržištima.
Međutim, nedugo potom u Zastava INPRO je, pod istim krovom, odnosno na oko 2.000 kvadrata „Sivog doma“, iznova pokrenula proizvodnju priključnih vozila, ali samo za domaće tržište. U INPRU su tada govorili medijima da ta fabrika nema nikakvih problema sa Francuzima zbog nastavka proizvodnje priključnih vozila, ali da se suočava sa opasnošću da, kao i ostatak Grupe Zastava vozila, uskoro ode u stečaj. Time bi, ističu, domaća proizvodnja automobilskih i prikolica za druge namene bila ugašena, dok bi oko 140 radnika koji su ostali u INPRU, i koji, pored priključnih vozila, proizvode i metalnu galenteriju, platforme za invalide i drugo, ostali bez posla i egzistencije.
Ovo bi mogao biti mnogo veći socijalni problem nego što se misli s obzirom na činjenicu da je ovo preduzeće bilo specifično po tome što od 350 zaposlenih, njih 230 ima umanjenu radnu sposobnost, odnosno neku vrstu invaliditeta.