Home VestiEkonomija Supermarketi su lokacije na kojima Srbi najčešće plaćaju karticama

Supermarketi su lokacije na kojima Srbi najčešće plaćaju karticama

by bifadmin

Najnovije izdanje MasterIndex istraživanja koje se bavi finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Srbiji, a koje je sprovedeno u septembru 2016. godine, pokazalo je da je Srbija dominantno debitno tržište jer 75% ispitanika koristi isključivo debitne kartice, što je za 15,4% više nego prošle godine. Ovo istraživanje je takođe pokazalo da 13% ispitanika ima i debitnu i kreditnu karticu, dok 7 posto ispitanika koristi samo kreditne kartice.

„Platne kartice unose element praktičnosti i sigurnosti u svakodnevne trgovačke aktivnosti, dok istovremeno korisnicima omogućavaju bolji uvid u sopstvenu potrošnju i veći nivo finansijske kontrole. Ove pogodnosti su doprinele tome da kartice imaju stalno mesto u svakodnevici potrošača, jer je 64% ispitanika našeg MasterIndex istraživanja reklo da svoje kartice koriste makar jednom nedeljno,“ izjavila je Jelena Ristić, direktorka prodaje za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Podaci koji ilustruju navike u korišćenju kartica tiču se toga šta se najčešće plaća debitnim karticama, a to su hrana (69%) i odeća (37%). Kreditne kartice se najčešće koriste za kupovinu nameštaja i kućnih aparata, što je izjavilo 48% ispitanika najnovijeg istraživanja i to je porast od čak 33,6% u poređenju sa aprilom ove godine. Kreditne kartice se takođe često koriste za kupovinu hrane (44%) i odeće (35%), a kako kaže Jelena Ristić, ti podaci su u skladu sa vremenskim periodom kada je istraživanje sprovedeno, jer su kraj leta i početak jeseni u našoj zemlji tradicionalno povezani sa pripremanjem zimnice, završetkom kućnih radova i pripremama za novu školsku godinu.

debitne

Na pitanje o tome koje karakteristike kartica najviše cene, ispitanici su istakli praktičnost (34%), jednostavnost plaćanja (22%) i brzinu kojom se transakcije obavljaju (26%).

Beskontaktno plaćanje sve popularnije

Novo MasterIndex istraživanje je takođe ispitivalo zainteresovanost korisnika kartica za beskontaktna plaćanja i njihove navike u pogledu korišćenja ove savremene platne metode.

Ispitanici koji plaćaju beskontaktnom metodom to najčešće rade u supermarketima (83%), maloprodajnim objektima (40%) i na benzinskim stanicama (38%). Beskontakno plaćanje u supermarketima je najpopularnije u Beogradu (93%); stanovnici zapadne Srbije su najviše zainteresovani za beskontaktno plaćanje u različitim maloprodajnim objektima (53%), dok stanovnici centralne i istočne Srbije najviše koriste beskontaktno plaćanje na benzinskim stanicama (56%).

beskontaktno

Mastercard beskontaktna plaćanja se obavljaju jednostavnim prislanjanjem kartice na beskontaktni čitač, a u našoj zemlji za iznose do 1.500 dinara nije potrebno unositi PIN kod. To čini beskontaktne transakcije brzim i praktičnim, što su upravo karakteristike koje ispitanici najviše cene kod ove platne metode: brzina plaćanja je stimulativni faktor za dalje korišćenje beskontaktnih plaćanja za 90% ispitanika, dok je 73% njih istaklo jednostavnost korišćenja.

Jelena Ristić je naglasila da su ovakvi rezultati u skladu sa rokovima koje je kompanija Mastercard postavila za Srbiju, a po kojima od 1. jula 2015. godine, svi novopostavljeni POS terminali u zemlji su beskontaktni, dok od 1. jula 2018. svi već postojeći terminali moći će da prihvataju beskontaktno plaćanje. Ona je ukazala da sve šira beskontaktna mreža i jače prisustvo ove platne metode u svakodnevnim aktivnostima predstavljaju odličnu osnovu za implementaciju Masterpass rešenja, platforme za digitalna plaćanja kompanije Mastercard, čije lansiranje u Srbiji se očekuje u bliskoj budućnosti.

Pročitajte i ovo...