Prošle godine jedna domaća kompanija lansirala je na srpsko tržište inovativna ogledala koja emituju unapred postavljene video sadržaje, sa ciljem da svoje poslovanje proširi i na inostranstvo. Da interesovanje za njih postoji i na Zapadu, koji je uvek nekoiko koraka ispred nas, pokazuju i nove vesti koje nam dolaze iz sveta – sada se ovakva pametna ogledala postavljaju i u kabine za presvlačenje u prodavnicama garderobe, jer podstiču mušterije na kupovinu.
Naime, američka kompanija Oak Labs je, uvidevši da se mnogi kupci žale na kabine za presvlačenje, na njihov dizajn, elemente i osvetljenje, i računajući na statistički podatak da je sedam puta veća šansa da će oni koji probaju neki odevni predmet i kupiti isti, odlučila da proizvede ogledalo koje bi moglo biti “podsticajno” za kupovinu.
Pametno ogledalo radi po sledećem principu: neka osoba uđe u kabinu kako bi probala na primer farmerke i majicu. Ogledalo očita kod ove odeće i predlaže toj osobi slične odevne predmete u tom cenovnom rangu, kao i robu koja bi se uz navedene predmete slagala, poput kaiševa i obuće. Takođe, preko ogledala se može menjati osvetljenje u kabini, kao i tražiti određeni predmet u drugoj boji ili veličini, pri čemu ogledalo odmah obaveštava zaposlene u radnji o ovim upitima, a oni potom donose tražene predmete.
Ispitivanja ponašanja potrošača pokazala su da uz ovaj visokotehnološki proizvod kupci u kraćem vremenskom periodu kupe više stvari. Osim toga, softver pamti upite potrošača pa se tako otkrivaju i glavni nedostaci određenih odevnih predmeta ali i tražnja za određenim veličinama.