Sudeći prema broju objava na ovu temu tokom protekle nedelje, domaći mediji u tom periodu malo su „posustali“ sa stalnim poređenjem omiljenih srpskih letnjih destinacija. Prema dosadašnjim rezultatima Grčka će opet odneti pobedu i zauzeti prvo mesto među srpskim turistima. Nekada veoma popularna letovališta u severnoj Africi i Turskoj još od Arapskog proleća beleže smanjenu posetu, dok Crna Gora, prema svim izveštajima, i dalje stagnira.
Međutim, osim po tradicionalnim auto-reportažama Mirka Alvirovića i polu-reklamnim tekstovima koji veličaju gostovanje na grčkom primorju, ove sezone letovanje u Grčkoj ostaće upamćeno po medijskim napisima koji više veze imaju sa crnom hronikom.
Naime, slučaj kada je grupa mladića iz Srbije na grčkom ostrvu Zakintosu nasmrt pretukla američkog turistu Bakarija Hendersona, okupirao je domaći internet čitavu drugu polovinu jula. Očigledno je da Grčka nije više prepoznata samo kao idealna porodična destinacija, već i kao meta za razuzdanu omladinu.
Pored tog nemilog događaja, letovanje u Grčkoj je dobilo negativnu konotaciju kroz praksu nekih od najpopularnijih internet portala sa objavljivanjem klikbejt naslova o „nikad skupljem letovanju u Grčkoj“, „radovima i skupljim putarinama na grčkim auto-putevima“, „lopovima koji obijaju automobile“, i sličnim, iako se na terenu situacija ni po čemu nije razlikovala od prethodnih godina. Osim po broju srpksih turista.
Reč nedelje je naša stalna rubrika – svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.