Justin Rezvani, koji se nedavno našao na Forbsovoj listi “30 ispod 30 u oblasti marketinga i advertajzinga, pokrenuo je svoju prvu kompaniju theAmplify pre četiri godine, kada mu je bilo samo 25. Njegova kompanija kreira influenser marketing kampanje na svim društvenim mrežama za premium brendove. Vrednost njegove kompanije trenutno prevazilazi višemilionsku cifru. Prošle godine Rezvani je svoj startap prodao kompaniji You & Mr. Jones, čiji je vlasnik David Jones, inače bivši direktor Havas-a, jedne od najvećih globalnih advertajzing i komunikacijskih grupa. Ova akvizicija omogućila je theAmplify-u da postane vidljivija i da sarađuje sa nekim od svetski najpoznatijih brendova.
Ovaj 29-ogodišnji preduzetnik je veoma uzbuđen oko budućnosti influenser marketinga koji pokreće veštačka inteligencija. Krajem prošle godine, theAmplify i chatbot developer Automat, partnerska kompanija You & Mr. Jones, lansirali su prvi influenser chatbot u svetu, koji je svoju premijeru imao u kampanji kozmetičkog brenda CoverGirl. Ova tehnološka inovacija omogućila je publici da komunicira sa chatbot verzijom Kalani Hilliker, zvezdom društvenih mreža. Chatbot podražava njen način konverzacije, ali jasno stavlja do znanja da se konverzacija ne dešava sa stvarnom osobom.
Sa Justinom smo razgovarali o njegovim počecima u influenser marketingu (svakako mu nije odmoglo što je odrastao u Los Anđelesu I imao nekoliko poznatih prijatelja) i načinu na koji je algoritam njegove kompanije promenio oblast influenser marketinga. Justin će biti jedan od učesnika ovogodišnje SEMPL konferencije, koja će biti održana 23. i 24. novembra u Portorožu, a na kojoj će govoriti o tome da uloga i značaj tehnologije nisu da unište čoveka, već da mu pomognu.
Sve se promenilo. Postali smo mnogo veća organizacija. Bilo je potrebno dosta truda da se isprofilišemo kao organizacija, ako uzmemo u obzir da je postojalo samo 8 do 10 akvizicija u celom influenser marketing svetu do sada. Postoji nekoliko stotina kompanija koje to rade, pa je to uticalo na prepoznatljivost i dodalo novu vrednost kompaniji u tom svetu. Sada postajemo ključni partner najvećih svetskih brendova, kao što su Unilever, Coty, Taco Bell i Ford Motor. Ove kompanije nam veruju!
Ukratko, kako vaša aplikacija funkcioniše?
Aplikacija funkcioniše kao platforma čiji je glavni cilj informisanje. Koncept je informisati specifičnog kreatora o samom projektu, izgraditi dijalog sa njim unutar sistema poruka (mi za to koristimo Slack) i upravljati konverzacijom sa influenserom. Zauzvrat, influenser može poslati svoje sadržaje – fotografije i video materijale preko aplikacije.
Sa koliko influensera sarađujete?
U protekle 4 godine sarađivali smo sa oko 5.000 influensera, dok nam interna baza podataka omogućava pretragu preko 700.000 naloga.
Koliko pratilaca je potrebno da bi se neko pozicionirao kao influenser?
Da bi ste bili pozvani na našu platformu minimum je 25.000. Međutim, ima i izuzetaka, postoje influenseri sa neverovatnim sadržajem i u tim slučajevima spuštamo normu na 10.000. Neki od najpraćenijih ljudi koje imamo u bazi imaju čak 20-30 miliona pratilaca.
Koje društvene mreže vaša platforma koristi?
Uglavnom smo fokusirani na Instagram, zatim Facebook i Snapchat. U prethodnih par meseci počeli smo da širimo svoju platformu i na Pinterest.
Koliko je Pinteresent uopšte interesantna brendovima? Čini se da interesovanje za njega poslednjih godina opada…
Rast ove mreže je još uvek veliki. Samo ne mislim da Pinterest dobija dovoljno pažnje u okvirimo onoga što zaista predstavlja. Smatram da je za određenu, ključnu žensku publiku to društvena mreža broj 1.
Da li postoji garancija da je sadržaj koji influenser objavi za određeni brend u potpunosti autentičan?
To je ono što bih nazvao X faktorom kod ove platforme. Alati i tehnologija pomažu brendu da uspostavi kontakt sa influenserom. Osim toga, pružaju informacije kreatoru o najintimnijem delu naših života, a to su naši mobilni telefoni. O mnogo tema koih smo se dotakli sada govoriću i na SEMPL konferenciji – odnos tehnologije i ljudi i način na koji nam tehnologija pomaže da kreiramo sadržaje brže nego što bi i jedna osoba mogla.
Na koji način sprečavate lažne brojeve pratilaca, generisane botovima ili kupljenim pratiocima?
Naš algoritam razvijen je na osnovu koncepta kreiranja istinitog merenja vidljivosti unutar influenser marketing zajednice. Pratimo specifični korisnički nalog, skeniramo broj pratilaca i verifikujemo da li je publika koju ima aktivna na platformi. Proveravamo njihove profile, u smislu aktivnosti korisnika i nakon toga merimo samo one aktivne korisnike koji vide sadržaj nakon što ga influenser objavi. Tako da lažni ili neaktivni pratioci čak nisu ni uzeti u obzir kao realni nalozi. Pre nekoliko godina postali smo prvi algoritam i prva platforma koja je korišćena za rešavanje Instagramovog problema sa spamom.
U novembru se vidimo u Sloveniji. Šta ste pripremio za učesnike SEMPL konferencije?
Ključna stvar o kojoj ću govoriti je na koji način nam tehnologija omogućava da efikasnije kreiramo sadržaj, kako bismo imali vremena da se fokusiramo na ono u čemu smo dobri – brifing, kreativno rešenje i savršeni sadržaj. Takođe, biće dosta reči i o tome na koji način nam tehnologija omogućava da budemo efikasniji u svemu što radimo kako ne bismo trošili više vremena nego što je potrebno na dnevne aktivnosti.
Dakle, ne bojite se, kao većina ljudi, da će tehnologija zameniti ljude?
Smatram da će tehnologija zameniti svakodnevne, obične aktivnosti, ali ne ljude.