Poznati evropski brendovi luksuzne robe često imaju toliko novca da – ne mogu da ga potroše. Naime, korporacije poput LVMH-a (Louis Vuitton i Moet Hennessy), Kerig-a (koji poseduje brendove Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Bottega Veneta…), Hermes-a (proizvodi luksuzne marame, kravate, parfeme, satove itd) i Richemont-a (obuhvata brendove Cartier, Chloé, Dunhill, Giampiero Bodino, Montblanc i mnoge druge) imale su krajem 2017. ukupni dobitak od 17,4 milijarde evra.
I ove godine međutim beleže rast, posebno na velikom i bogatom kineskom tržištu, pa je tako LVMH objavio da je u prvom kvartalu 2018. imao rast prodaje od 13 odsto. Kao nekome ko živi u Srbiji i vama je verovatno nepojmljivo da višak novca može biti problem. Ali ove kompanije zaista ne znaju šta će se parama.
Kako bi potrošio viškove Hermes plaća specijalnu dividendu akcionarima u ukupnoj vrednosti od 528 miliona evra dok Richemont želi da kupi upravljački udeo u jednom onlajn ritejleru. Navedene transakcije međutim neće dovoljno olakšati džepove pomenutih brendova.
Jedna od mogućnosti za pametan utrošak novca su akvizicije ali s obzirom na situaciju u sektoru poznatih modnih brendova tu nema mnogo mesta za manevrisanje. Zato prisvajaju manje luksuzne kompanije – tako LVMH poseduje čak 70 različitih brendova. Međutim najveći igrači donose i najveći profit. Možda je i to razlog što se šuška da bi ovi privredni giganti uskoro mogli da se nadmeću za brendove poput kompanija Burberry i Tiffany & Co. Ali opet, postavlja se pitanje kako će potrošiti nove prihode koje će im doneti ova velika imena modne industrije.