Home VestiEkonomija #AgencyReport18: Stabilan rast agencija za spoljno oglašavanje

#AgencyReport18: Stabilan rast agencija za spoljno oglašavanje

by bifadmin

Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report. Prvi rezultati istraživanja objavljeni su danas, a odnose se na agencije za spoljno oglašavanje koje posluju u Srbiji.

U okviru ove grupacije, agencija Alma Quattro godinama ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobitku. U odnosu na 2016, ova agencija je u prošloj godini uvećala svoj poslovni prihod za 2.38% odnosno za skoro 32 miliona dinara, dok je neto dobitak uvećan za nešto više od 30% (skoro 84 miliona dinara). Kada je u pitanju broj klijenata po projektu, Alma Quattro i po ovom parametru beleži rast u 2017. od 8.25%, dok je broj stalnih klijenata (po godišnjem ugovoru) opao za 11.5%.

Na drugom mestu u tabeli, i po poslovnom prihodu i po neto dobiti, nalazi se Digital Printing Center (DPC). Ova agencija je, jedina među prvih pet na rang listi, zabeležila pad poslovnog prihoda u 2017. godini za 3.71% odnosno za oko 31,7 milion dinara. S druge strane, u prošloj godini DPC beleži rast neto dobitka za oko 21% u odnosu na 2016, broja zaposlednih 11%, ali i broja klijenata po projektu za oko 15%.

Novosadska agencija NS Plakat zauzela je treće mesto na rang listi po oba finansijska kriterijuma. Ova agencija zabeležila je veoma visok rast poslovnog prihoda u odnosu na 2016. (40.3%), dok je neto dobit uvećan za neverovatnih 119.3%.

Iako stagnira po svim parametrima, agencija Grafix iz Beograda, već dve godine unazad drži visoko četvrto mesto na rang listi. Grafix je, u prošloj godini, zabeležio manje od 1% rasta prihoda, kao i pad dobiti od skoro 15%.

Mala agencija, sa svega pet zaposlenih, Skyboard Advertising iz Beograda zauzela je peto mesto na rang listi, sa zabeleženim rastom prihoda od oko 22%, ali i padom dobiti za isti procenat.

“Naslednik” agencije Masel Group, Info Media Group, osnovan 2015. godine, nalazi se na visokom šestom mestu po poslovnom prihodu. U odnosu na 2016. beleži rast prihoda od 62% i neto dobiti od svega 1.7%. Iako spada u male agencije, sa 11 zaposlenih, Info Media Group je, u prošloj godini, zabeležio povećanje broja klijenata po projektu za čak 30%.

Takođe, drastičan pad prihoda od 53% u 2017. godini zabeležila je agencija YU Spectrum, a koja se po neto dobitku, odnosno gubitku, nalazi na samom začelju rang liste. Agencije koje su, takođe, zabeležile pad poslovnog prihoda u prošloj godini od preko 20% su Media Max, Žižgin Art i Euro Sky. Po neto dobitku u 2017, samo četiri agencije zabeležile su negativan poslovni rezultat, a to su Portal Company (-1.17 miliona), Euro Sky (-1.28 miliona), Žižgin Art (-10.1 miliona) i YU Spectrum (-18.3 miliona dinara).

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije Maxim&Co, Babbler Media Marketing, Billboard, Billboard Print, Message, Mediaplay Communications i Magnus Media.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 26 agencija koje se primarno bave spoljnim oglašavanjem. Ukupan poslovni prihod ove grupacija agencija veći je za 9.81%, a neto dobit za čak 27.33%, u odnosu na 2016. godinu.

Broj zaposlenih veći je za 10.71%, a u 2017. iznosio je 558. Najviše novih kolega zaposlila je agencija NS Plakat (25) i DPC (11).

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija 81%, zatim velikih sa preko 50 zaposlenih 15% i samo jedna agencija spada među srednje od 16 do 49 zaposlenih.
Svi parametri ukazuju na stabilan rast tržišta spoljnog oglašavanja, a prognoze su da će se rast nastaviti i u 2018.

Cilj #AgencyReport18 istraživanja bila je analiza tržišta za 2017. godinu, odnosno sticanje uvida u stanje na tržištu, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijumima. U pitanju je jedinstvena istraživačko – izveštajna platforma koja ima višestruku namenu i dalekosežne uticaje na tržište marketinških komunikacija u Srbiji.

Pročitajte i ovo...